نگرانی خامنه‌ای از فضای مجازی

 

امروز چهارشنبه پنجم تیرماه، ملاعلی خامنه‌ای رهبر حکومت اسلامی در ایران، با گروهی از کارمندان و آخوندهای قوه قضاییه دیدار کرد. او در این دیدار درباره ایجاد تحول در دستگاه قضایی نکاتی را برشمرد که برجسته‌ترین آن «ایجاد تحول در چارچوب اصول اسلام و قرآن و قانون اساسی» است. او در ادامه با یادآوری اینکه تحول نیاز به طراحی کلان و برنامه‌ریزی مدون و زمان‌بندی شده است، نشان داد که دستگاه قضایی فاقد آن است.

او همچنین در گفته‌هایی ضد و نقیض از سویی تأکید کرد که «باید اجرای سند تحول بدون تأخیر شروع شود» و از سوی دیگر رهنمودهایی برای چگونگی درون‌مایه‌ی تحول و چرایی آن به صورت علمی و کارشناسی بر اساس نامه مالک اشتر(‍!) به کارمندان و فقهای قوه قضاییه داد.

یکی از نکات برجسته‌ی سخنان رهبر حکومت اسلامی در ایران درباره‌ی مهم بودن تصویرسازی از قوه قضاییه در افکار عمومی بود. او با دلگیری از «فضای بی در و دروازه مجازی» گفت: باید در این زمینه کاملاً مراقب و هوشیار بود چرا که برخی حوادث ممکن است خصوصیات یک قوه قضاییه خوب یعنی شرافت، صداقت و عدالت را در چشم مردم، برعکس جلوه دهد.

او همچنین با مقایسه خود با امام اول شیعیان گفت: در طول تاریخ، امیرمؤمنان یعنی مظهر کامل عدالت را هم به بی‌عدالتی متهم می‌کردند، بنابراین فضاسازی و تهمت نباید در عزم و اراده و فعالیتها تأثیر منفی بگذارد!

از دیگر نکات خنده‌دار در سخنان ملا علی خامنه‌ای، یادآوری انقلاب اسلامی بود و اینکه در دوران جمهوری اسلامی «ملت از لاک ذلت و توسری‌خوری» بیرون آمده‌اند و تلفیق هویت ایرانی با خصوصیات اسلامی، موجب شده فشارهای زورگویان جهانی تأثیری در روند حرکت ملت (امت؟) نداشته باشد.
این در حالی است که همه‌ی شاخص‌ها نشان از بیچارگی و بی آبرویی کشورمان در جهان می‌گویند.

خامنه‌ای در بخش دیگری درباره تحریم‌ها و آمریکا گفت: آمریکا شریرترین، منفورترین و خبیث‌ترین دولت جهان و عامل جنگ، تفرقه، چپاول و غارت کشورها و ملتها است و پیشنهاد مذاکره یک فریب برای خلع سلاح ملت و حذف عوامل اقتدار است. ملت ایران با ادامه راهی که اسلام، انقلاب و امام ترسیم کرد‌ه‌اند، اهداف باارزش و جذاب خود یعنی دستیابی به عزت، رفاه مادی، پیشتازی در علم و آرامش و امنیت اجتماعی را محقق خواهد کرد.

رهبر حکومت اسلامی در ایران اگرچه در همه‌ی سخنرانی‌هایش به نفرت پراکنی و دروغ‌گویی میپردازد و از این جهت از بد دهان ترین سیاست‌مداران جهان است، اما در میان سخنان ضد و نقیض امروز او، نگرانی و ترسی جانکاه از فضای مجازی دیده می‌شود که از نگاه او می‌تواند به نظام آسیب برساند.

گزارش ویژه از تهران
خبرگاه
خبرگزاری حزب سکولار دموکرات ایرانیان