خرید سیسمونی نوه رئیس ولایت مدار مجلس شورای اسلامی از ترکیه

انتشار تصاویر همسر، دختر، و داماد محمد باقر قالیباف در فضای مجازی جنجال‌آفرین شد.

شامگاه سه‌شنبه کاربران فضای مجازی تصاویری از همسر، دختر، و داماد رییس مجلس شورای اسلامی را به هنگام ورود به فرودگاه تهران با پروازی از استانبول همراه با حجم زیادی از بار منتشر کردند.

یکی از فعالان فضای مجازی نیز گفته که در تماس با مسئولان هواپیمایی معراج اطمینان حاصل‌ کرده است که زهرا مشیر (همسر قالیباف)، امیررضا بحیرایی (داماد قالیباف)، و مریم (دختر قالیباف) روز سی‌ام فروردین با پرواز شماره ۴۸۰۴ هواپیمایی معراج از استانبول با حجم زیادی از بار،‌ شامل «سیسمونی و کالسکه نوه باقر قالیباف … که از استانبول خریداری شده» وارد تهران شده‌اند.

انتشار این تصاویر و گزارش‌ها در فضای مجازی بحث‌های زیادی را در پی داشته و عمده کاربران از این حرکت خانواده «رییس مجلس انقلابی» به شدت انتقاد کرده‌اند.

در پی این انتقادها، الیاس قالیباف، فرزند رییس مجلس، مجبور به عذرخواهی شد و در صفحه اینستاگرامش نوشت: «خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر، آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است‌‌.»

محمد باقر قالیباف در جریان مناظره‌های انتخاباتی سال ۹۶ گفته بود: «وزیر آموزش و پرورش آقای روحانی می‌رود لباس بچه از ایتالیا می‌آورد. مردم! شما فکر می‌کنید اقتصاد ما درست می‌شود؟ هرگز!»

او در همین مناظره‌ها مردم را به دو گروه «رانت‌خواران ۴ درصدی و گرفتاران ۹۶ درصدی» تقسیم کرده و خود را نماینده و مورد اطمینان ۹۶ درصدی‌ها خوانده بود.

در دوره شهرداری آقای قالیباف در تهران هم پرونده بزرگی موسوم به املاک نجومی مطرح شد که در آن قالیباف و یار دیرینش، عیسی شریفی متهم بودند که املاک و خانه های ارزشمند تهران را با ارقامی بسیار کمتر از نرخ روز به اطرافیانشان اهدا کرده‌اند.

او که خود را مدیری جهادی و از مریدان قاسم سلیمانی می‌داند، همچنین در فایل صوتی موسوم به «فایل سپاه» متهم شد که با کمک دوستانش در پروژه هلدینگ یاس به حیف و میل بیت المال پرداخته ‌است.

قالیباف چند روز قبل هم در واکنش به انتقادهای مردمی از پروژه پتروشیمی میانکاله به دفاع از طراحان و سازندگان این پروژه پرداخته‌ بود.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی،۲۰ آوریل ۲۰۲۲