جان آرش صادقی، فعال مدنی زندانی، در خطر جدی است.

وضعیت سلامتی آرش صادقی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج به دلیل اعزام نشدن او به بیمارستان و عدم رسیدگی پزشکی وخیم است و جان این زندانی سیاسی در خطر جدی است.

ه گفته یک منبع نزدیک به خانواده آرش صادقی، با وجود اینکه پزشک زندان رجایی‌شهر اعلام کرده که او باید به بیمارستان منتقل شود، اما غلامرضا ضیایی، سرپرست زندان، به دلایلی نامعلوم اعزام صادقی به بیمارستان را به شهریور ماه موکول کرده است.

عدم رسیدگی پزشکی به این زندانی سیاسی در حالی است که به علت عفونت و ورم دست، بیماری او روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وخامت حال این زندانی سیاسی در پی طی نشدن مراحل درمانی پس از عمل جراحی به وجود آمده است. او باید پس از عمل جراحی به مدت یک ماه تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گرفت و دوره مصرف آنتی‌بیوتیک را طی می‌کرد، اما به دستور دادستانی، پس از عمل سریع به زندان بازگردانده شد.

خانواده آرش صادقی اما تاخیرهای پیاپی در اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان را تعمدی دانسته و معتقدند این امر سلامت او را به کلی در معرض خطر قرار داده است.

آرش صادقی در شهریور ماه سال گذشته پس از عمل جراحی بدون در نظر گرفته شدن ملاحظات پزشکی به زندان بازگردانده شد و همین مساله باعث شد عضو جراحی شده دچار عفونت و تورم شود.

علاوه بر این، او به دلیل اعتصاب غذای طولانی مدت دچار مشکلات گوارشی نیز هست که از این جهت نیز نیازمند درمان فوری و رسیدگی پزشکی است.

منبع: رادیو زمانه