دستکم ۳۹ تجمع اعتراضی برگزار شد

پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه، در پی موج جدید افزایش قیمت‌ها شهروندان در شهرهایی از جمله شهرکرد، اندیمشک، ایذه و جونقان به خیابان آمدند. همزمان در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور دستکم در ۳۵ شهر دست به تجمع زدند.

این تجمعات در برخی موارد با ورود نیروی انتظامی و امنیتی به خشونت کشیده شده است. در شماری از ویدئوهایی که به دست هرانا رسیده، ماموران جهت متفرق کردن مردم از گاز اشک آور و شلیک تیرهوایی استفاده میکنند.

تجمع سراسری معلمان
به گزارش هرانا، روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور دستکم در ۳۵ شهر دست به تجمع زدند.

این معلمان در شهرهای مختلف کشور از جمله مریوان، سنندج، کرمانشاه، شیراز، آمل، دهگلان، نورآباد (ممسنی)، بیجار، سقز، شهرضا، سردشت، اردبیل، رشت، اهواز، کرج، قزوین، بجنورد، آبدانان، فسا، اراک، زاهدان، رضوانشهر، اسلام آباد غرب، ساری، تبریز، گچساران، دیواندره، بوکان، الیگودرز، نجف آباد، همدان، تاکستان، بانه و لنگرود در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش شهرهای خود و معلمان ساکن تهران در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، دست به تجمع اعتراضی زدند.
در برخی شهرها جهت جلوگیری از تجمع معلمان، جو شدید امنیتی حاکم بوده و این تجمعات با بازداشت گسترده معلمان معترض همراه شده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۳ می ۲۰۲۲