حمله موشکی ارتش اسرائیل به سوریه ؛ داماد قاسم سلیمانی سرگرم قاچاق اسلحه برای حزب‌الله لبنان است

حمله موشکی اسرائیل به مواضعی در نزدیکی دمشق سه کشته بر جای گذاشت. دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، هدف این حملات اسرائیل مواضع جمهوری اسلامی و انبارهای اسلحه در نزدیکی دمشق بوده است.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اعلام کرد که روز جمعه ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) در اثر اصابت موشک‌های زمین به زمین اسرائیل در نزدیکی دمشق سه نفر کشته شدند. بر اساس این گزارش که منبع آن یک مقام نظامی است، این موشک‌ها از بلندی‌های جولان شلیک شده‌اند.

گزارشگر خبرگزاری فرانسه در دمشق نیز تایید کرده که جمعه شب صدای شدید انفجارها را شنیده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز کشته شدن سه نفر را تایید کرده و گفته است که این سه نفر درجه‌دار ارتش بوده‌اند. بر اساس گزارش این نهاد مستقر در لندن، چهار نفر دیگر از کارکنان نیروی هوایی نیز زخمی شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، هدف این حملات اسرائیل مواضع ایران و انبارهای اسلحه در نزدیکی دمشق بوده است. این نهاد همچنین گفته است، یکی از این مواضع در نزدیکی فرودگاه دمشق آتش گرفته و دیده شده که آمبولانس‌ها به آن سو حرکت می‌کنند.

همچنین ارتش اسرائیل می‌گوید سیدرضا هاشم صفی‌الدین، داماد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، به طور منظم از ایران به لبنان اسلحه قاچاق می‌کند.

ارتش اسرائیل روز جمعه با اعلام این خبر گفت داماد قاسم سلیمانی هر ماه چند بار به ایران سفر می‌کند و با استفاده از زیرساخت‌ها، منابع، و شبکه‌ای از فعالان تحت سرپرستی‌اش، مسئول هماهنگ‌سازی قاچاق سلاح‌های پیشرفته به «گروه تروریستی حزب‌الله» است.

این شبکه از پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شورای اجرایی حزب‌الله که تحت سرپرستی پدر رضا یعنی هاشم صفی‌الدین است، سود می‌برد.

در گزارش ارتش اسرائیل آمده که داماد قاسم سلیمانی با استفاده از پروازهای غیرنظامی و با به خطر انداختن جان غیرنظامیان، تسلیحات را از ایران به فرودگاه بین‌المللی دمشق در سوریه منتقل می‌کن

از آغاز جنگ داخلی در سوریه از سال ۲۰۱۱اسرائیل بارها مواضع حزب‌الله و سپاه پاسداران و نیروی قدس را در سوریه و منطقه هدف حملات خود قرار داده است.

برگرفته از سایت دویچه وله فارسی و صدای امریکا بخش فارسی، ۲۱ می ۲۰۲۲