دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد

طی روزهای اخیر و چهارشنبه ۱۱ خرداد، جمعی از کشاورزان بخش بیرانشهر خرم آباد در مقابل ساختمان بخشداری، شماری از بازنشستگان تأمین اجتماعی در سه تجمع جداگانه مقابل ساختمان استانداری زنجان، در مجاورت ساختمان سازمان تامین اجتماعی تبریز و همچنین در مقابل ساختمان هسته گزینشی استان گیلان واقع در رشت، گروهی از بازنشستگان و کارکنان شرکت مخابرات زنجان در مقابل دفتر مدیریت این شرکت، جمعی از اعضای شرکت تعاونی مسکن دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مقابل ساختمان استانداری، گروهی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در محوطه این دانشگاه، جمعی از کارگران شرکت صنایع آذرآب طی دو روز متوالی و در دو تجمع مجزا در محوطه کارخانه و همچنین تعدادی از کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان اداری این کارخانه، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

این دانشجویان نسبت به مشکلات آموزشی موجود در دانشگاه پلی تکنیک معترض هستند و از مسئولان دانشگاه خود میخواهند که به مطالباتشان توجه و رسیدگی کنند.

یکی از دانشجویان معترض در تماس با هرانا عنوان کرد: «مسئولان دانشگاه امیرکبیر، مدت زمان اختصاص یافته برای فرجه امتحانات دانشجویان را تنها یک هفته در نظر گرفته‌اند؛ این تصمیم درحالی اتخاذ شده که در حال حاضر جمعیت قابل توجهی از دانشجویان رشته‌های مختلف، امتحانات میانترم خود را به پایان نرسانده اند و در زمان تعیین شده برای فرجه امتحانات پایان ترم نیز امتحان میانترم دارند!»

تجمع کشاورزان بخش بیرانشهر خرم آباد
به گزارش صدا و سیما، روز چهارشنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱، جمعی از کشاورزان بخش بیرانشهر خرم آباد واقع در استان لرستان، در اعتراض به عدم رها نشدن آب سد ایوشان، در مقابل ساختمان بخشداری دست به تجمع زدند.

بنابر این گزارش، کشاورزان این بخش تا کنون برنج می‌کاشتند، اما امسال به دلیل محدودیت کاشت محصولات آبدوست از کاشت برنج منع شده اند.

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در زنجان، تبریز و رشت
به گزارش ایلنا، چهارشنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱، شماری از بازنشستگان تأمین اجتماعی استان زنجان، برای سومین روز متوالی، در مقابل ساختمان استانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بنابر این گزارش، همزمان بازنشستگان تأمین اجتماعی استان گیلان نیز در مقابل ساختمان هسته گزینش این استان واقع در رشت، دست به تجمع زده اند.

این شهروندان نسبت به افزایش حداقلی حقوق خود در سال جاری معترض هستند و خواهان افزایش ۵۷ درصدی حقوق حداقل بگیران و افزایش ۳۸ درصدی دستمزد سایر سطوح طبق مصوبه شورای عالی کار و تأمین اجتماعی هستند.

تجمع کنندگان گفتند: مسئولان سازمان در بازگشت از جلسات اداری با عبور از جمعیت معترضان، پاسخی به ما ارائه ندادند و در دفتر کار خود مستقر شدند.

همزمان، شورای بازنشستگان ایران از برگزاری تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی تبریز در برابر ساختمان این سازمان، خبر داد.

تجمع بازنشستگان و کارکنان شرکت مخابرات زنجان
به گزارش ایلنا، چهارشنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱، جمعی از بازنشستگان و کارکنان شرکت مخابرات زنجان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل دفتر مدیریت این شرکت دست به تجمع زدند.

بنابر این گزارش، بازنشستگان و کارکنان شرکت مخابرات زنجان نسبت به عدم پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه‌ خود معترض هستند.

تجمع کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر
به گزارش ایلنا، هارشنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱، تعدادی از کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر، برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان اداری این کارخانه دست به تجمع زدند.

کارگران واحد صنعتی مجتمع نیشکر کارون گفتند: در تجمع روز گذشته که در مقابل ساختمان اداری این مجتمع برگزار شد، به جز وعده‌های غیرعملی؛ پاسخ قاطعی از سوی مسئولان شنیده نشد و ما ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان در مقابل ساختمان اداری تجمع کنیم.

کارگران معترض در خصوص مطالبات خود اظهار داشتند: دلیل اعتراض ما یکی موضوع مطالبات صنفی در خصوص تبدیل وضعیت و همسان‌سازی دستمزد است که سال‌هاست مغفول مانده و اجرایی نمی‌شود و دیگری انفصال از خدمت مدیریت کشت و صنعت کاون از سوی سازمان تعزیرات.

در مجموعه کشت و صنعت کارون حدود هزار و ۱۰۰ کارگر قراردادی و هزار و ۲۰۰ کارگر پیمانکاری و ۲۶۰ کارگر فصلی شاغل هستند.

تجمع کارگران شرکت صنایع آذرآب
به گزارش ایلنا، طی دو روز اخیر، جمعی از کارگران شرکت صنایع آذرآب، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، برای دو روز متوالی در محوطه این کارخانه دست به تجمع زدند.

در این گزارش به نقل از رئیس شورای اسلامی کار شرکت صنایع آذرآب آمده است: “کارگران شرکت صنایع آذرآب نسبت به نداشتن کار در شرکت و معوقات ۲ ماهه اعتراض دارند که با پیگیری های انجام شده، حقوق فروردین ماه پرداخت شد”.

او همچنین مدعی شد: “در پی این اعتراضات تعدادی از کارگران عصبانی نسبت به وضعیت شرکت و عملکرد مدیریت در طول یک سال اخیر که موفق به عقد قرارداد و جذب کار برای آذرآب نشده بودند، اقدام به پلمب دفتر مدیریت کردند.”

عسگری با اشاره به موضوع “پلمب دفتر مدیریت” اظهار داشت: در خصوص اتهاماتی که به کارگران و اعضای شورای اسلامی کار شرکت صنایع آذرآب وارد می شود، باید عنوان کرد که این اتهامات اساساً کذب محض بوده و نوعی فرافکنی است.

تجمع اعضای شرکت تعاونی مسکن دانشگاه علوم پزشکی زنجان
به گزارش ایلنا، روز چهارشنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱، اعضای شرکت تعاونی مسکن دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مقابل ساختمان استانداری دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲ ژوئن ۲۰۲۲