مریم کریم‌بیگی اعتصاب غذا کرده است

شهناز اکملی، مادر مریم کریم‌بیگی در اینستاگرام خبر داده که دخترش ساعاتی پس از بازداشت تماس گرفته و گفته در بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین است و تاکید کرده تا اطلاع ثانوی به جز آب مطلقا لب به چیزی نخواهد زد.

خانم اکملی نوشته است: «چند دقیقه پیش مریم تماس گرفت و گفت در بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین است و تاکید کرد تا اطلاع ثانوی به جز آب مطلقا لب به چیزی نخواهد زد.»

نیروهای امنیتی ساعت ۷ صبح امروز – سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ – به منزل خانوادگی مریم کریم‌بیگی حمله کرده و پس از تفتیش خانه بدون هرگونه حکم قضایی وی را بازداشت کردند. مریم کریم‌بیگی دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران است و هم‌اکنون در حال گذران ترم آخر تحصیلات خود است.

مصطفی کریم‌بیگی، فرزند دیگر خانواده کریم‌بیگی در جریان اعتراض‌های تابستان ۱۳۸۸ به دستکاری حاکمیت در نتایج انتخابات ریاست جمهوری، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

خانم اکملی صبح امروز در ویدیوی کوتاهی از بازداشت دخترش خبر داد. تصاویری این ویدئو نشان می‌داد که کل منزل مورد تفتیش قرار گرفته و وسایل خانه زیر و رو شده است.

ماموران پس از ضبط وسایل مریم کریم‌بیگی، وی را با خود برده‌اند. هنوز دلیل بازداشت و اتهام واردشده به وی اعلام نشده است.

شهناز اکملی از مادران دادخواه است و خود و دخترش پیش از این نیز بازداشت شده بودند و منزل آنها مورد تفتیش و حمله ماموران قرار گرفته بود.

خود خانم اکملی نیز با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام» محاکمه شده و مدتی را نیز در زندان گذرانده است.

شهناز اکملی در پست دیگری در اینستاگرام نوشته است: «امروز تنها فرزندم را بازداشت کردند؛ پسرم را سیزده سال پیش به ضرب گلوله کشتند و از من گرفتند، و امروز دخترم را ربودند. مریمم در اعتصاب غذاست و مسئولیت جان و سلامتی او به عهده جمهوری اسلامی است.»

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲