اعتصاب غذای فریدون ذاکری نسب در زندان رجایی شهر کرج

فریدون ذاکری نسب، زندانی سنی مذهب در زندان رجایی شهر کرج، در پی بی احترامی دادستان تهران به زندانیان سنی مذهب این زندان و در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده‌اش دست به اعتصاب غذا زد. در پی بی احترامی دادستان تهران به زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج، شماری از این زندانیان طی روز گذشته و امروز، در اعتراض به این موضوع دست به اعتصاب غذا زدند.

اعتصاب این زندانی در پی بی احترامی دادستان تهران به زندانیان سنی مذهب این زندان و در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده‌ وی صورت گرفته است.
به گفته یک منبع مطلع: وی اعلام اعتصاب خود را تحویل قاضی نصیری پور داده است.

روز جاری هرانا طی دو گزارش از توهین به زندانیان سنی مذهب در جریان بازدید دادستان تهران از زندان رجایی شهر کرج و اعتصاب شماری از زندانیان در اعتراض به این اقدام خبر داد.

آقای ذاکری نسب پیشتر از روز شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده‌ اقدام به اعتصاب غذا کرد و پس از چندی با وعده مساعد مسئولان به اعتصاب خود پایان داد.

فریدون ذاکری نسب در سال ۱۳۹۶ بازداشت و نخست به اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شد. این حکم در دیوان عالی کشور نقض شده و پرونده وی به اتهام معاونت در محاربه هم اکنون در حال رسیدگی است.

فریدون ذاکری نسب که در سالن ۱۱ اندرزگاه ۴ زندان رجایی شهر بسر میبرد، دارای کارشناسی ارشد رشته مدیریت و پیش از بازداشت یکی از مربیان کونگفو در استان کرمانشاه بوده است.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی‌های بلندمدت بوده است.
برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲ جولای ۲۰۲۲