دستکم چهار تجمع اعتراضی برگزار شد

دوشنبه ۳ مردادماه، شماری از کارکنان و کارگران شرکت تولی پرس قزوین در مقابل دفتر استانداری قزوین، جمعی از مالکان زمین های امیر المومنین پاکدشت در خیابان و انسداد جاده مشهد، جمعی از کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، در مقابل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان و روز گذشته نیز شماری از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

براساس این گزارش، تجمع کارکنان و کارگران شرکت تولی پرس قزوین در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات‌شان و معوقات حقوقی و خطر بیکاری برای کارگران این شرکت، صورت گرفته است.

تجمع مالکان زمین های امیرالمومنین پاکدشت
به گزارش خبرگزاری فارس، روز دوشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۱، جمعی از مالکان زمین های امیر المومنین پاکدشت در خیابان و انسداد جاده مشهد، در اعتراض به مطالبات خود تجمع کردند.

بنابر این گزارش، سال ۱۳۸۴، اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگری پاکدشت، زمین‌های شهرک امیرالمومنین را خریداری کرده و بین پانزده تعاونی اتحادیه تقسیم می‌کند، تا برای ساخت مسکن کارگری به کارگرفته شود، ولی وزارت راه و مسکن و شهرسازی، این زمین‌ها را موات اعلام کرد.

در طی سال‌های اخیر اختلافات میان وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه موجب شد، حدود ۴ هزار کارگر و شهروندانی که با اقساط زمین‌ها را خریداری کردند، حدود ۱۸ سال منتظر مسکن دار شدن هستند.

تجمع کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش خبرگزاری ایلنا، دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱، جمعی از کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، در مقابل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

براساس این گزارش، آنها خواستار افزایش حقوق کارمندان برق منطقه‌ای مطابق با نرخ تورم از سال ۱۳۹۶ به بعد هستند و می‌گویند: مشمول بیمه کردن تمام آیتم‌های حقوقی از جمله اضافه‌کاری، رفاهیات، بدی آب‌وهوا و مناطق جنگی مطابق کارگران باشد.

تجمع کارگران گروه ملی فولاد اهواز
به گزارش خبرگزاری اتحادیه کارگران آزاد ایران، روز یکشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۱، جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به تجمع زدند.
این کارگران با سردادن شعارهایی از قبیل «کارگر میمیرد، ذلت نمیپذیرد» خواستار افزایش حقوق و دستمزد و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۶ جولای ۲۰۲۲