علیرغم حال نامساعد جسمی؛ تداوم بازداشت و اعتصاب غذای حسن سعیدی در زندان اوین

حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه علیرغم کاهش وزن و ضعف شدید جسمانی، در سی و پنجمین روز از اعتصاب غذای خود در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می برد. قرار بازداشت آقای سعیدی در تاریخ ۲ مردادماه، به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

یک منبع مطلع در خصوص آخرین وضعیت آقای سعیدی به هرانا گفت: “آقای سعیدی در سی و پنجمین روز از اعتصاب غذای خود، با کاهش وزن شدید و ضعف جسمانی قابل توجهی روبرو شده است. وی روز دوشنبه ۳ مردادماه، با نظارت ماموران زندان موفق به ملاقات حضوری با خانواده خود شد.”
روز یکشنبه ۲ مرداد، حسن سعیدی طی تماسی تلفنی از بند ۲۰۹ زندان اوین با خانواده خود اعلام کرد که قرار بازداشت وی به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.

وی اوایل تیرماه در اعتراض به تداوم بازداشت و بازجویی ها دست به اعتصاب زده بود.

حسن سعیدی، شب چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد. ماموران پس از بازداشت او ضمن تفتیش منزل تلفن همراه وی و سایر اعضای خانواده را ضبط کرده و با خود بردند.

روز شنبه ۲۸ خرداد قرار بازداشت حسن سعیدی توسط بازپرسی دادسرای زندان اوین به مدت یک ماه تمدید شده بود.

این فعال کارگری روز یکشنبه ۱ خردادماه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد و روز پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱، در پی وعده مساعد مسئولان نسبت به رسیدگی به خواسته هایش از جمله انتقال وی به بند عمومی، به اعتصاب غذای خود پایان داده بود.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۸ جولای ۲۰۲۲