برگزاری تجمع اعتراضی

سه شنبه ۲۵ مرداد، گروهی از مردم معترض به بی آبی در شهرکرد مقابل ساختمان استانداری، شماری از بازنشستگان هواپیمایی هما در محدوده ساختمان این شرکت، جمعی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ در مقابل ساختمان سازمان سنجش آموزش کشور واقع در تهران، شماری از کشاورزان اصفهان در مقابل درب اداره آب منطقه ای این شهر و همچنین گروهی از کارکنان شرکتی مخابرات کشور در تهران، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

در ویدئوهایی که در این خصوص توسط رسانه های رسمی منتشر شده است، حضور ماموران انتظامی و یگان ویژه در میان مردم معترض دیده می شود؛ افراد حاضر در این تجمع، شعارهایی بر علیه ابراهیم رئیسی و دیگر مسئولان متولی سر می دهند.

تجمع اعتراضی شهروندان در شهرکرد، به دنبال قطعی چند روزه آب لوله کشی در این شهر صورت گرفته است.

طی روزهای اخیر، مدیرعامل آبفای استان چهارمحال و بختیاری، دلیل قطعی چند روزه آب در شهرکرد را «کدورت آب ‎چشمه کوهرنگ» عنوان کرد و گفت که این کدورت «به حدی است که هیچ تصفیه‌خانه‌ای قادر به تصفیه آب آن نیست.»

تجمع بازنشستگان شرکت هواپیمایی هما
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، سه‌ شنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۱، شماری از بازنشستگان شرکت هواپیمایی هما، در محدوده ساختمان این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس پس از کسب اطلاع از قرار بر برگزاری تجمع اعتراضی در محل مورد اشاره، تمامی مسیرهای منتهی به اداره مرکزی این شرکت را مسدود کرده و در جریان این ممانعت، چندی از بازنشستگان که قصد شرکت در این تجمع را داشتند را بازداشت کردند. ماموران ساعاتی بعد در توجیه چگونگی بازداشت این افراد مدعی شده اند که “از شرکت به دادستان تهران اعلام کرده اند گروهی «شورشی و اغتشاشگر» بنا دارند به شرکت هجوم بیاورند!”

تجمع داوطلبان کنکور در تهران
به گزارش اقتصاد نیوز، سه‌ شنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۱، جمعی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۲، در مقابل ساختمان سازمان سنجش آموزش کشور، دست به تجمع زدند.

داوطلبان با سر دادن شعارهایی از قبیل «در پرتو عدالت رئیس جمهور حمایت، عدالت آموزشی حق مسلم ماست، فریاد تک تک ما لغو تصویب شورا و مصوبه شورا بر ضد ما محرومان» خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع داوطلبان در اعتراض به مصوبه کنکور در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

طی روزهای اخیر، رسانه‌های رسمی گزارش دادند که براساس یک مصوبه جدید، کنکور سال ۱۴۰۲ در نیمه اول تیر و نیمه دوم دی برگزار می‌شود و ثبت نام در آزمون دو بار ولی پذیرش یک بار انجام خواهد شد.

تجمع کشاورزان اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه‌ شنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۱، شماری از کشاورزان اصفهان در مقابل در اداره آب منطقه ای این شهر، دست به تجمع اعتراضی زدند.

اعتراض این شهروندان در پی عدم تخصیص حقآبه کشاورزان و عدم رسیدگی به مطالبات آنها صورت گرفته است.

تجمع کارکنان شرکتی مخابرات کشوری در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، سه‌ شنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۱، گروهی از کارکنان شرکتی مخابرات کشور، از شهرهای مختلف به تهران آمدند و در مقابل ساختمان کنسرسیوم اعتماد مبین تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان “خواستار تبدیل وضعیت تمام نیروهای شرکتی و قراردادی در تمام شرکت‌های پیمانکاریِ زیرمجموعه‌ی مخابرات هستند”.

آن‌ها علیرغم اینکه پیش از این نیز نیز بارها به حقوق از دست رفته خود اعتراض کرده اند اما تا به امروز به دلیل مخالفت یکی از سهامداران، اقدامی در راستای تبدیل وضعیت این افراد صورت نگرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱۷ اگوست ۲۰۲۲