دادگاه تجدیدنظر؛ علی کجباف به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد

لی کجباف، شهروند ساکن اهواز، توسط شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان، به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب اهواز به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان، آقای کجباف را از اتهام انتسابی “عضویت در یکی از گروه های معاند نظام” تبرئه و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه حبس محکوم کرده است.
اواخر فروردین ماه ۱۴۰۱، هرانا طی گزارشی از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی کجباف در شعبه ۳ دادگاه انقلاب اهواز خبر داده بود. وی سپس در اردیبهشت ماه امسال، طی حکمی از بابت اتهام “عضویت در یکی از گروه های معاند نظام” به ۱ سال حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه حبس محکوم شد.

پیشتر یک منبع مطلع به هرانا گفته بود که آقای کجباف در مرحله بدوی دادگاه، از اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی و خروج غیرقانونی از کشور” تبرئه شده است. در جریان این جلسه فرشته تابانیان وکیل مدافع این شهروند با حضور در دادگاه در خصوص اتهامات “تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه‌های معاند نظام” به دفاع از او پرداخته بود.

آقای کجباف در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ هنگام خروج از کشور توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع با اشاره به اینکه آقای کجباف در دوران بازداشت به مدت ۱۱ روز در شهرستان ارومیه در سلول انفرادی محبوس بود، گفت: “ماموران علی کجباف را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند به طوری که دندان و قفسه سینه وی شکست.”

علی کجباف با پایان مراحل بازجویی به زندان شیبان اهواز منتقل شده و در نهایت در تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱۹ اگوست ۲۰۲۲