دستکم چهار تجمع اعتراضی برگزار شد

دوشنبه ۳۱ مرداد، جمعی از کشاورزان اصفهان در مقابل ساختمان اداره آب منطقه‌ای اصفهان، شماری از کارگران کارخانه تولی پرس قزوین در محوطه محل کار خود، جمعی از بازنشستگان بانک تجارت در داخل ساختمان مرکزی این بانک در تهران، شماری از ساکنان منطقه بلبان‌آباد کردستان در این منطقه، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع این کشاورزان در اعتراض حق آبه زاینده رود و تعهدات سازمان منطقه ای آب اصفهان و دیگر مطالباتشان صورت گرفته است.

تجمع کارگران کارخانه تولی پرس قزوین
به گزارش خبرگزاری ایلنا، امروز دوشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱، شماری از کارگران کارخانه تولی پرس قزوین در محوطه محل کار خود دست به تجمع زدند.

تجمع این کارگران در اعتراض به وضعیت شغلی و دیگر مطالباتشان صورت گرفته است.

این کارگران با بیان اینکه مهم‌ترین خواسته‌ی آنها «تعیین تکلیف کارخانه» و «وضعیت شغلی» است، افزودند: «از ابتدای سال جاری با کمبود مواد اولیه، تولید در کارخانه به حداقل کاهش یافته و مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران سه تا چهارماه معوق شده است. چندین سال است وضعیت خوبی نداریم و کارگران تقریبا هر چند وقت یکبار دست به اعتراض صنفی می‌زنند. اخیرا هم موضوع تعدیل کارگران مطرح شده؛ تا اینکه روز گذشته اطلاعیه‌ای با این مضمون که با افزایش مشکلات مالی کارخانه، از صبح فردا (سه‌شنبه یکم شهریور ماه) با اتمام قرارداد‌ها، کارگرانی که تمایل به ادامه همکاری با کارخانه را نداشته باشند، می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند و در صورت افزایش سطح تولید دوباره به کار بازخواهند گشت، منتشر شد.»

تجمع اعتراضی بازنشستگان بانک تجارت
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱، جمعی از بازنشستگان بانک تجارت در ساختمان مرکزی بانک تجارت تهران دست به تجمع زدند.

تجمع کنندگان با سر دادشعارهایی از قبیل «مرگ بر دروغگو و تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم» خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع اعتراضی ساکنان منطقه بلبان آباد کردستان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱، شماری از ساکنان منطقه بلبان‌آباد از توابع شهرستان دهگلان در استان کردستان در این منطقه دست به تجمع زدند.

این شهروندان با در دست داشتن پلاکاردهایی از قبیل «احداث معدن در اراضی سورمه‌لی و خوره‌تاوپان= نابودی زندگی» اقدامات مسئولین، جهت معدن‌کاری در اراضی سورمه‌لی و خوره‌تاوپان را محکوم کردند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به فعالیت‌های معدن‌کاوی در این منطقه که سبب نابودی اراضی کشاورزی، مراتع، چشمه‌های آب و منابع طبیعی و همچنین بروز معضلات محیط زیستی است، صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۲۳ اگوست ۲۰۲۲