به دستور بایدن مواضع گروه تروریستی سپاه پاسداران در سوریه مورد حمله قرار گرفت

سرهنگ جو بوچینو، مدیر ارتباطات سنتکام سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در سوریه هدف حمله هوایی ارتش آمریکا قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «به دستور رییس‌جمهوری بایدن، نیروهای ارتش آمریکا روز سه‌شنبه حمله هوایی دقیقی را در دیرالزور سوریه انجام دادند.»

هدف از این حمله‌های «دقیق»، دفاع و محافظت از نیروهای آمریکایی در برابر حمله‌هایی مانند حمله ۱۵ اوت علیه پرسنل آمریکایی اعلام شده است. حمله‌ای که به گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران نسبت داده شده است.

به گزارش سنتکام، نیروهای آمریکایی در حمله روز سه‌شنبه تاسیسات زیرساختی مورد استفاده شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار دادند.

این خبر درحالی اعلام می‌شود که به گزارش آسوشیتدپرس، آمریکا قرار است روز چهارشنبه پاسخ خود به جواب ایران به پیشنهاد اروپا برای احیای برجام را اعلام کند. مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در ۱۶ ماه گذشته اکنون با بازیابی نقش واسطه‌گری اروپا در آستانه فصل زمستان و کمبود منابع انرژی به مرحله تازه‌ای وارد شده است. درحالی که دولت بایدن از آغاز به دنبال معامله با جمهوری اسلامی ایران بود، گروه قابل توجهی از جمهوری‌خواهان و حتی دمکرا‌ت‌ها مخالف ارایه امتیاز به جمهوری اسلامی ایران در مقابل احیای برجام‌اند.

سنتکام در بیانیه خود تاکید کرده است که حمله‌ها برای حفاظت و دفاع از پرسنل ایالات‌متحده ضروری بود. به گزارش فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا این اقدامات «متناسب و حساب‌شده» ایالات‌متحده جهت محدود کردن خطر تشدید تنش و به حداقل رساندن خطر تلفات انجام شد.

در بیانیه سنتکام به دستور رییس‌جمهوری ایالات متحده برای حمله روز سه‌شنبه اشاره شده و آمده است: «رییس‌جمهوری ایالات‌متحده این حمله را بر اساس اختیارات ماده دوم خود برای محافظت و دفاع از پرسنل ایالات‌متحده از طریق مختل کردن یا بازدارندگی حمله‌های گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت رژیم ایران صادر کرد.»

این بیانیه در پایان تاکید می‌کند که به دنبال درگیری نیست اما به اقدامات لازم برای محافظت و دفاع از مردم خود ادامه خواهد داد. این بیانیه بر باقی‌ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه تا اطمینان از شکست پایدار داعش تاکید می‌کند.

علاوه بر آمریکا، اسراییل نیز به طور معمول منافع مرتبط با جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در سوریه را هدف قرار می‌دهد.

روز دوشنبه خبرگزاری مهر از کشته شدن یک سردار سپاه در سوریه خبر داد که او را «مدافع حرم» معرفی کرده است. در ماه‌های اخیر شمار زیادی از فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران در سوریه کشته شده‌اند.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی،۲۴ اگوست ۲۰۲۲