دستکم چهار تجمع اعتراضی برگزار شد

شنبه ۵ شهریورماه، تعدادی از دانشجویان معترض به سربازی اجباری در مقابل ساختمان سازمان نظام وظیفه در تهران، تنی چند از جوانان جویای کار شهرستان امیدیه در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، شماری از اهالی شهرستان کهگیلویه در مقابل فرمانداری این شهرستان و جمعی از خریداران اراضی فاز دو شهرک خاوران تبریز در مقابل ساختمان مرکزی شهرداری این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بر اساس این گزارش، در این تجمع شماری از معترضان پلاکاردهایی با شعارهای «دو سال حبس اجباری»، «‌برده‌داری نوین» و «‌سربازی، کارخانه تولید ناامیدی» و «هر سال ۱۷۴ قربانی سربازی اجباری» در دست داشتند.

این تجمع با دخالت نیروی انتظامی به خشونت کشید و شماری از دانشجویان و خبرنگاران حاضر در محل این تجمع بازداشت شدند.

تا لحظه تنظیم این گزارش از هویت شهروندان بازداشتی و سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.

تجمع جوانان جویای کار در امیدیه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱، تنی چند از جوانان جویای کار در شهرستان امیدیه در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

بنابر این گزارش، تجمع این افراد در اعتراض به مشکلات معیشتی، بیکاری و عدم پاسخگویی مسئولین صورت گرفته است.

تجمع شهروندان در کهگیلویه
به گزارش کانال محلی آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد، امروز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱، شماری از اهالی شهرستان کهگیلویه در مقابل فرمانداری این شهرستان دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروند در اعتراض به عدم دریافت حقابه خود از رودخانه مارون صورت گرفته است.

تجمع خریداران اراضی فاز دو شهرک خاوران تبریز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱،جمعی از خریداران اراضی فاز دو شهرک خاوران تبریز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان مرکزی شهرداری دست به تجمع اعتراضی زدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۲۸ اگوست ۲۰۲۲