بیش از پنج هزار نظامی اسرائیلی از جو بایدن خواستند توافق اتمی با جمهوری اسلامی را امضاء نکند

بیش از پنج هزار نظامی اسرائیل در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از او خواسته‌اند توافق اتمی با جمهوری اسلامی را امضاء نکند، با این استدلال که توافق با جمهوری اسلامی مسیر دستیابی به بمب اتمی را برای رژیم ایران هموار می‌کند.

به گزارش «فاکس نیوز» که ۳۱ اوت (۹ شهریور) منتشر شد در این نامه آمده «با وجد تعهد دائمی اعلام شده از سوی دولت شما برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای، این توافق مسیر قانونی روشن برای دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای تا سال ۲۰۳۱ ایجاد می‌کند و در عین حال امضاءکنندگان این نامه را از هرگونه ابزاری برای جلوگیری از این احتمال محروم می‌کند.»

این نامه پس از آن منتشر شد که از هفته گذشته مرتب تبلیغ می‌شود که احیای برجام بسیار نزدیک است زیرا جمهوری اسلامی بخشی از درخواست‌های خود از آمریکا را از جمله خارج شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی را کنار گذاشته و عقب‌نشینی کرده است.

احتمال دستیابی به توافق جدید، نگرانی بسیاری از مقامات امنیتی اسرائیل را برانگیخت. آنها معتقدند این توافق راه را برای گسترش سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه هموار می‌کند.

امضاکنندگان نامه می‌گویند توافق جدید پول بادآورده‌ای را سرازیر جیب جمهوری اسلامی می‌کند که از آن برای صدور تروریسم و ایجاد بی‌ثباتی در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن استفاده خواهد شد. آنها هشدار می‌دهند که در صورت توافق با جمهوری اسلامی آنها با دستیابی به یک «چتر هسته‌ای» رفتارهای مخرب خود را چندین برابر می‌کند.

آنها به بایدن توصیه کرده‌اند قرار دادن «گزینه نظامی» روی میز مؤثرترین اهرم علیه تهدیدات اتمی جمهوری اسلامی است. به گفته آنها، «ترکیبی از تهدید نظامی معتبر و تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی و عزم سیاسی برای اقدام نظامی در صورت لزوم، مؤثرترین روش برای مقابله با تهدید ایران است.»

برگرفته ای از سایت کیهان لندن،۲ سپنامبر ۲۰۲۲