دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

طی روزهای گذشته و یکشنبه ۱۳ شهریورماه، شماری از پرسنل شهرداری زرنه در مقابل استانداری ایلام، جمعی از مرغ فروشان بجنورد در مقابل سازمان جهاد کشاورزی این شهر، گروهی از کارگران کارخانه کیان‌تایر در محل کار خود، جمعی از بازنشستگان فولاد اصفهان در مقابل ساختمان صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، شماری از کسبه جزیزه کیش در مقابل سازمان منطقه آزاد کیش و تعدادی از بیماران اس.ام.ای در مقابل دفتر ریاست جمهوری در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع این کارکنان در اعتراض به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق و ۷۰ ماه بیمه تامین اجتماعی صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی مرغ فروشان بجنورد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امروز یکشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱، جمعی از مرغ فروشان بجنورد در مقابل سازمان جهاد کشاورزی دست به تجمع زدند.

تجمع این مرغ فروشان در اعتراض به کم بودن سود جزء فروشی صورت گرفته است.

به گفته این مرغ فروشان، حدود ده روز است که سود جزء فروشی به حدود دو و نیم درصد رسیده و همین امر موجب نارضایتی آنان شده است.

طبق قانون میزان سود مشخص شده برای رسته مرغ فروشی‌ها و جزء فروش‌ها ۱۲ درصد است که با احتساب کسر دو درصد هزینه حمل و نقل و حق رییس سازمان صمت برای کسر دو درصد از جز فروشی و یک و نیم درصد از کل فروشی، سود باقیمانده برای آنان صرفه اقتصادی ندارد.

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه ایران تایر
به گزارش خبرگزاری بی بی سی، روز یکشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱، جمعی ازکارگران کارخانه کیان‌تایر در محل کار خود با آتش زدن لاستیک، دست به تجمع زدند.

تجمع این کارگران در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی و عدم پرداخت حقوقشان و دیگر مطالباتشان صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد اصفهان
به گزارش شورایی بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱، جمعی از بازنشستگان فولاد اصفهان در مقابل ساختمان صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد در این شهر دست به تجمع زدند.

تجمع این بازنشستگان در اعتراض به عدم همسان سازی حقوقشان و معوقات ۱۸ ماهه خود و دیگر مطالباتشان صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کسبه کیش
به گزارش ایران اینترنشنال، امروز یکشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱، جمعی از کسبه جزیزه کیش در مقابل سازمان منطقه آزاد کیش دست به تجمع زدند.

تجمع این کسبه در اعتراض به به خصوصی سازی هواپیمایی کیش‌ایر و نبود پرواز و مسافر و وضع بد معیشتی صورت گرفته است.

تجمع بیماران اس.ام.ای مقابل دفتر ریاست جمهوری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۱، جمعی از بیماران مبتلا به SMA و خانواده‌هایشان مقابل دفتر ریاست جمهوری دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم تحقق وعده های ابراهیم رئیسی در تامین داروی این بیماران صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، مدیرعامل انجمن بیماران «اس ام ای» نیز با اشاره به اینکه حدود ۹ ماه از وعده ابراهیم رئیسی برای تأمین داروی بیماران (SMA) و بیش از یک ماه از ورود اولین محموله دارو به ایران میگذرد، اظهار داشت: «به دلیل نبود هماهنگی میان معاونت های وزارت بهداشت، سنگ اندازیهای مکرر و سهم خواهی برخی از مراکز علمی بانفوذ در وزارتخانه، این دارو هنوز به دست بیماران نرسیده است.»

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۵ سپنامبر ۲۰۲۲