برگزاری دستکم ۸ تجمع اعتراضی همزمان با یک اعتصاب کارگری

روز سه‌ شنبه ۱۵ شهریور، تعدادی از خانواده ها و بستگان زندانیان محکوم به اعدام در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب کرج، گروهی از فعالین حقوق زنان در مریوان در مقابل ساختمان دادگاه این شهر، جمعی از معلمان خرید خدمت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در مقابل ساختمان استانداری واقع در اراک، شماری از کشاورزان روستای مرغملک از توابع شهرستان شهرکرد در مقابل ساختمان دادگاه عمومی بخش لاران، شماری از سرایداران مدارس در شهرستان های بهاباد و کرمانشاه و همچنین گروهی از کارگران کارخانه سیمان اردستان در مقابل ساختمان اداره کار این شهرستان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان جمعی از کارگران کیان تایر، برای سومین روز متوالی دست به اعتصاب زده و در محدوده محل کار خود اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در زندان قزلحصار و ندامتگاه مرکزی کرج، با در دست داشتن پلاکاردهایی با محتوای “اعدام نکنید”، خواستار توقف اجرای حکم اعدام فرزندانشان شدند.

طی روز جاری، هرانا با انتشار گزارشی از اجرای حکم اعدام سه زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج خبر داده بود. شهرام کاکاوند، عزیزیار هاشمی و پیمان سلیمانی، روز یکشنبه ۱۳ شهریور جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی در این زندان منتقل شده بودند. همچنین امروز سه شنبه ۱۵ شهریورماه، هرانا در گزارشی دیگر از انتقال ۶ زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی زندان قزلحصار خبر داده بود.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۸ مردادماه امسال، هویت ۴۶ زندانی محکوم به اعدام در واحد ۲ زندان قزلحصار کرج، توسط هرانا محرز شد.

تجمع فعالین حقوق زنان در مریوان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه‌ شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱، گروهی از فعالین حقوق زنان در مریوان، در مقابل ساختمان دادگستری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

این شهروندان با سردادن شعارهایی از قبیل “ما امنیت می خواهیم”، خواستار ایجاد امنیت مکفی برای زنان در جامعه شدند.

برخی از پایگاه های خبری، تشکیل این تجمع اعتراضی را مرتبط با “اقدام به خودکشی زن جوانی که در معرض تجاوز بوده است”، دانسته اند. آنها به نقل از زاهد کریمی دادستان مریوان آورده اند: یکی از “اراذل و اوباش” مریوان به قصد تعرض به زنی وارد خانه او شده و زن مذکور از طبقه دوم ساختمان خود را به پایین انداخته و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

اعتصاب و تجمع کارگران کیان تایر
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱، جمعی از کارگران کیان تایر، برای سومین روز متوالی دست به اعتصاب زده و در محدوده محل کار خود اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و همچنین بلاتکلیفی وضعیت مالکیت کارخانه صورت گرفته است.

لازم به یادآوری است، در جریان تجمع روز گذشته کارگران کیان تایر، آنها با به آتش کشیدن لاستیک در محوطه محل کارشان، خواستار تعیین تکلیف و پرداخت حقوق معوق خود شده بودند.

تجمع معلمان خرید خدمت در اراک
به گزارش عصر مرکزی، امروز سه شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱، جمعی از معلمان خرید خدمت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، در مقابل ساختمان استانداری واقع در اراک، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، اعتراض این شهروندان نسبت به عدم بکارگیری نیروهای خرید خدمت صورت گرفته است.

تجمع کشاورزان روستای مرغملک در لاران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱، شماری از کشاورزان روستای مرغملک از توابع شهرستان شهرکرد واقع در استان چهارمحال و بختیاری، در مقابل ساختمان دادگاه عمومی بخش لاران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، کشاورزان حاضر در این تجمع، نسبت به روند کند رسیدگی به پرونده مرتبط با اراضی خود در این مرجع قضایی معترض هستند.

تجمع سرایداران مدارس در بهاباد و کرمانشاه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱، شماری از سرایداران مدارس در شهرستان های بهاباد و کرمانشاه، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان صورت گرفته است.

تجمع کارگران کارخانه سیمان اردستان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱، گروهی از کارگران کارخانه سیمان اردستان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان اداره کار اردستان تجمع کردند.

در این گزارش آمده است؛ این کارگران که نسبت به عدم دریافت حق سختی کار خود معترض اند، خواستار ایجاد شورای کارگری به جهت رسیدگی بیشتر به مطالبات کارگران شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۷ سپنامبر ۲۰۲۲