انانیموس مجلس را هک کرد؛ حدیث نجفی با گلوله‌های ماموران کشته شد

گروه هکری «انانیموس» روز یک‌شنبه اعلام کرد در حمایت از معترضان در ایران وبسایت مجلس شورای اسلامی را هک کرده و مشخصات و از جمله شماره تلفن نمایندگان را فاش کرده است؛ این گروه از مخاطبانش خواسته با نمایندگان مجلس تماس بگیرند و بپرسند چرا از حکومت حمایت می‌کنند.

گروه هکری انانیموس روز یک‌شنبه سوم مهر، در پیامی به مردم ایران گفت، «حمایت ما از اعتراضات ایران ادامه خواهد داشت» و «چنان‌که همه می‌دانید، دولت تلاش می‌کند شما را متوقف کند، تسلیم نشوید و خیابان‌ها را ترک نکنید. انقلاب را متوقف نکنید.»

بر اساس گزارش‌ها، هکرهای انانیموس در ساعات گذشته هم شبکه تلفن همراه اول را هک کردند و با صفر کردن مبلغ قبض پایان دوره مشترکان، حساب آنها را تصفیه کردند.

حدیث نجفی، قربانی خشونت ماموران

در جریان اعتراضات شنبه شب در کرج، نیروهای حکومتی یک زن جوان را با شلیک چندین گلوله کشتند. نام او حدیث نجفی است و ۲۰ ساله بود.

بخش خبری ۲۰:۳۰ صدا و سیما یک‌شنبه دوم مهر با تکیه بر «آمار غیررسمی» این سازمان حکومتی اعلام کرد که در جریان اعتراضات سراسری در نقاط مختلف کشور «تاکنون ۴۱ نفر از حاضران در این رویدادها» کشته شده‌اند.

هم‌زمان با دور جدید اعتراضات سراسری در ایران، که پس از مرگ تحت بازداشت مهسا امینی از سر گرفته شده، اینترنت قطع و در بعضی مناطق دچار اختلال شده است و گزارش‌های تصویری تظاهرات با تأخیر منتشر می‌شوند. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که مردم در بسیاری مناطق کشور در خیابان مانده‌اند و اعتراضات ادامه دارد.

موج استعفا در حمایت از معترضان

هم‌زمان با ادامه اعتراضات سراسری، شماری از استادان دانشگاه در حمایت از مردم و دانشجویان استعفا کرده‌اند.

مهدی مختاری، عضو پیشین هیئت علمی دانشگاه تهران، انسیه عرفانی، استاد فیزیک دانشگاه زنجان، لیلی گله‌داران، استاد دانشگاه هنر شیراز، و عمار آشوری، استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد، از جمله چهره‌های دانشگاهی هستند که پیام استعفای آنها در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافته است.

تاکید مخالفان بر «اتحاد»

شاهزاده رضا پهلوی، در تجمع پرشماری که عصر شنبه در واشنگتن دی‌سی پایتخت آمریکا برگزار شد، گفت: «اتحاد رمز پیروزی است!»

در جریان این دور اعتراضات که پس از مرگ تحت بازداشت مهسا (ژینا) امینی از سر گرفته شده است، تا کنون شعارهایی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «زن، زندگی، آزادی»، «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله»، «فتنه ۵۷، عامل هر فلاکت»، «این آخرین پیامه، هدف خود نظامه»، «آذربایجان بیدار است، حامی کردستان است»، «کردستان، چشم و چراغ ایران»، «کشتن برای روسری، تا کی چنین خاک بر سری»، «وای به روزی که مسلح شویم»، «رضا شاه،‌ روحت شاد» داده شده است.

این اعتراضات در تمام استان‌های ایران جریان داشته است.

مهسا امینی ۲۲ ساله که به همراه خانواده‌اش از سقز به تهران سفر کرده‌ بود، ۲۲ شهریور توسط گشت ارشاد بازداشت و به مرکز پلیس امنیت اخلاقی، مشهور به بازداشتگاه وزرا منتقل شد. او ساعاتی بعد با آمبولانس به بیمارستان کسری برده شد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و ۲۵ شهریور جان باخت.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی،۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲