حکومت علت مرگ آیلار حقی را «سقوط در محل گودبرداری» اعلام کرد

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی در گزارش خود کشته‌شدن آیلار حقی را «سقوط در در محل گود برداری جنب برج شهران تبریز» اعلام کرد.

کشته شدن آیلار حقی، دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد تبریز، در جریان اعتراضات شامگاه ۲۵ آبان در حالی در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شد که ابراهیم محمودی، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی، روز پنج‌شنبه مدعی شد که این دانشجو در «حادثه افتادن در محل گود‌برداری جنب برج شهران تبریز» جان باخته است و از دستگیری سه نفر در این ارتباط خبر داد.

محمودی مدعی شد که آیلار حقی «از یک دستگاه خودرو سواری در جلوی پارکینگ ساختمان پیاده شده و پس از دقایقی حادثه برای وی رخ داده است.»

این در حالی‌است که بر اساس گزارش منابع محلی، آیلار حقی که از حمله نیروهای امنیتی به یک ساختمان پناه برده بود توسط نیروهای امنیتی به پایین پرتاب شده و به علت فرو رفتن میلگرد در بدنش جان باخته است.

مراسم تشییع پیکر آیلار حقی روز جمعه ۲۷ آبان با حضور گسترده مردم در آرامستان وادی رحمت تبریز برگزار شد در حالیکه بر اساس گزارش‌ها، یگان ویژه دور تا دور محل خاکسپاری آیلار حقی را محاصره کرده و اجازه‌ ملحق شدن مردم به تجمع را ندادند.

همچنین گزارش شده است که درگیری‌هایی میان مردم و نیروهای امنیتی رخ داده است و ماموران امنیتی به حاضران در مراسم تشییع پیکر آیلار حقی در تبریز حمله کرده‌اند.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲