فراخوان برای اعتصاب سراسری در کشور

  • فراخوان جوانان محلات تهران
    گروه جوانان محلات تهران در فراخوانی مشترک با «جوانان سراسر ایران»، خواستار برگزاری اعتراضات در خیابان‌های سراسر کشور در روز پنجشنبه سوم آذرماه شدند.
    در این فراخوان نوشته شده: فراخوان ملی در خیابانهای ایران پنجشنبه سوم آذر همه ایران برای ایران فراخوان مشترک جوانان محلات تهران و جوانان سراسر کشور در راستای حفظ و فتح خیابانهای ایران تنها رمز پیروزی استمرار در خیابان .است
  • اطلاعیه شماره ۱۷ جوانان محلات تبریز
    به نام خداوند رنگین کمان
    ما جوانان محلات تبریز در اجرای فراخوان ۲۹ شهر متحد برای محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش در تمام کشور بویژه کردستان و شهرهای کردنشین و نیز در هماهنگی با برخی شهرهای آذربایجان ساعت ۱۸ روز پنج‌شنبه ۳ آذر تظاهرات خیابانی خواهیم کرد.
    در تبریز خیابانهای ارتش شمالی و ارتش جنوبی و نیز چهارراه منصور تا خیابان طالقانی محل اصلی حضور خیابانی می‌باشد.
    اما در کنار این محورهای اصلی کماکان ما به نبرد پارتیزانی و تجمعات محله محور در هر محله‌ای که فرصت پیدا کنیم دست خواهیم زد.
    در ضمن درود می‌فرستیم بر جوانان دلاور ملکان و خوی و بناب که در این چند روز در خطه آذربایجان پرچمدار بوده‌اند.
    جوانان شهرهای اردبیل، ارومیه، بناب، آذرشهر، سراب، میانه، مرند، ملکان، جلفا، خوی، سلماس، ماکو، میاندوآب، چهاربرج، لیلان، مراغه و عجب شیر نیز ساعت ۱۸ پنجشنبه نیز اعلام فراخوان کرده‌اند.
    دختران و پسران آزاده، زنان و مردان این شهرها هم در میادین اصلی شهرشان تظاهرات خواهند کرد.
    از روستائیان قهرمان آذربایجان می‌خواهیم روستاهای خود را از لوث وجود پایگاه‌های بسیج پاک کنند و جاده‌های اطراف را ببندند تا مزدوران رژیم امکان جابجایی نداشته باشند.
    تظاهرات ما مسالمت آمیز هست اما اگر رژیم سفاک و مزدورانش بخواهند در مقابل خروش آزادیخواهی ایرانیان بایستند در آتش خشم ما خواهند سوخت.
    خیابان حق ماست. ایران مال ماست.
  • همبستگی دانش‌آموزان انقلابی تهران با فراخوان اعتراضی برای کردستان
    دانش‌آموزان انقلابی تهران با پخش تراکت از اعتراض سراسری در همبستگی با کردستان در روز پنجشنبه سوم آذر ۱۴۰۱ حمایت کردند.
  • فراخوان کیهان کلهر برای حمایت از کردستان
  • فراخوان اعتصاب سراسری سوم آذر حمایت می‌کنیم
    با گذشت حدود هفتاد روز از آغاز انقلاب بیداری و اعتراضات سراسری مردم ایران، حکومت اسلامی هجمه سرکوب را گسترده‌تر و شدیدتر کرده است. با اسلحه و سلاح‌های سنگین به مردم بی پناه حمله کردند. و جنایت پشت جنایت. تا کنون بیش از پنجاه کودک در حملات سرکوبگران جان باخته‌اند. از آخرین موارد جنایات رژیم، قتل کیان پیر فلک کودک ده ساله بود و تلاش برای سناریوسازی دروغین اوج وقاحت رژیم را برای همه مردم آشکار ساخت. در چند روز اخیر مردم غیور و آگاه کردستان، این مدرسه مقاومت و چشم و چراغ ایران، تحت سرکوب شدید و وحشیانه رژیم هستند و به حمایت فوری هم‌وطنان‌شان نیاز دارند.
    در چنین برهه حساسی از تاریخ آزادی‌خواهی ایران، مرکز همکاری احزاب کردستان در فراخوانی از مردم ایران درخواست حمایت کرده است.
    احزاب کردستان خواهان اتحاد و همدلی همه اقشار مردم برای پیروزی شده اند و از همه مردم خواسته اند در روز سوم آذرماه در حمایت از مردم کردستان، اعتصاب سراسری کنند.
    ما نیز به عنوان جمعی از آزادی‌خواهان ایران اعلام می‌کنیم در کنار مردم کردستان ایستاده‌ایم و هم صدا با احزاب کردستان، از ایرانیان آزاده می‌خواهیم که در حمایت از انقلاب، روز سوم آذر ماه را به اعتصابات سراسری بپیوندند.
    هیئت‌ سیاسی ـ اجرائی همبستگی جمهوری‌خواهان ایران (هجا)
  • فراخوان سه ائتلاف سیاسی
    سه ائتلاف سیاسی شامل کنگره ملیت‌های ایران فدرال، همبستگی برای آزادی و برابری در ایران و شورای دموکراسی‌خواهان ایران در بیانیه‌ای مشترک از فراخوان‌های مردمی برای اعتراض و اعتصاب گسترده عمومی جهت یاری رساندن به قیام کُردستان، اعلام حمایت کردند.
    بر اساس این بیانیه که چهارشنبه دوم آذر منتشر شده، این ائتلاف‌ها با اشاره به مقاومت معترضان در سرتاسر ایران که علی‌رغم کشتار و بازداشت‌های گسترده همچنان ادامه دارد، نوشته‌اند: «در این میان مردم کُردستان، مقاومتی بی‌نظیر از خود نشان داده و کُردستان را سنگر انقلاب ایران کرده‌اند.
    حکومت با لشکرکشی به کُردستان و به‌راه انداختن حمام خون قصد دارد تا با به زانو درآوردن مردم در کُردستان، جنبش سراسری را تضعیف کرده و خاموش کند.»
    این سه ائتلاف سیاسی همچنین با اشاره به استفاده نظامیان و نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی از هلی‌کوپتر، سلاح‌های جنگی نیمه‌سنگین در شهرهای مختلف کُردستان، به بیانیه «جوانان محلات سنندج» که خواهان برگزاری اعتصابات و اعتراضات سراسری شده بودند، اشاره کرده و از مردم سراسر ایران خواسته‌اند که به اعتراضات و اعتصابات سراسری بپیوندند.
    سه نیروی سیاسی‌ فوق‌الذکر همچنین نوشته‌اند: «ما، سه ائتلاف سیاسی، ضمن محکوم کردن لشکرکشی وحشیانه حکومت ایران به کُردستان و در همراهی با فراخوان‌های منتشر شده از همه مردم ایران، کارگران، زحمتکشان، معلمان و استادان، دانشجویان، کسبه و بازاریان می‌خواهیم که به پشتیبانی از مبارزه مردم کُردستان، و برای گسترش و تداوم این جنبش انقلابی که آغاز گشته و می‌رود تا طومار این حکومت جهل و جنایت و غارت را در هم‌پیچد به اعتصاب سراسری در ایران بپیوندند، تا نشان دهیم که «ما همه با هم هستیم» و حکومت اسلامی نمی‌خواهیم.»
  • شماری از فعالان تئاتر و نمایش می‌گویند زیربار حجاب اجباری در آثارشان نمی‌روند
    شماری از فعالان تئاتر و نمایش در حمایت از اعتراضات گسترده ایران اعلام کرده‌اند که از این پس در کار حرفه‌ای خود از هرگونه عناصر اجباری و سرکوب ازجمله حجاب اجباری پرهیز خواهند کرد.
    آنها تاکید کرده‌اند از هرگونه همکاری که شائبه اعمال حجاب اجباری داشته باشد، خودداری می‌کنند و به مفهوم زن و آزادی در مفهوم واقعیش در آثار خود پایبند خواهند بود.
    علی شمس (کارگردان و نمایش‌نویس)، سیاوش اکراه (کارگردان)، آرمین جوان (کارگردان)، سارا یحیایی (طراح صحنه و لباس)، مصطفا کوشکی (نویسنده)، حسین پویانی‌فر(کارگردان)، پیام لاریان (کارگردان و مدرس)، سیاوش پاکره (کارگردان)، آرمین جوان (کارگردان)، شهاب آگاهی (کارگردان)، لادن نازی (عروسک‌ساز و بازیگر) از جمله هنرمندان تئاتر هستند که از جنبش اعتراضی مردم حمایت کرده‌اند.
  • وزیر خارجه بریتانیا درباره ایران: رژیمی که وحشیانه مردم خود را سرکوب می‌کند، متحدان ما را هم در خارج تهدید خواهد کرد
    جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا در توییتی گفته است «ایران در حال گسترش بیشتر برنامه هسته ای خود است. این شواهد بیشتری از خطری است که رژیم برای امنیت جهانی ایجاد می‌کند».
    وزیر خارجه بریتانیا گفته «رژیمی که به طرز وحشیانه ای مردم خود را در داخل سرکوب می‌کند، مطمئناً دوستان و متحدان ما را در خارج از کشور تهدید خواهد کرد. ایران هرگز نباید به سلاح هسته ای دست یابد».
    اظهارات آقای کلورلی یک روز پس از اعلام افزایش میزان غنی سازی ۶۰ درصدی در ایران است.
    در شرایطی که در دهمین هفته اعتراضات، مقام های جمهوری اسلامی به سرکوب خشن معترضان مسالمت جو ادامه می دهند، همزمان اعلام کرده اند که در واکنش به صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، میزان تولید اورانیوم غنی شده خود را افزایش خواهند داد.
  • وزارت‌ خارجه آمریکا: انتقال معترضان بازداشتی با آمبولانس نشانه ترس رهبران ایران از مردم است
    سخنگوی وزارتخارجه آمریکا، در یک بیانیه رسانه‌ای «سوء استفاده نهادهای امنیتی ایران از آمبولانس برای بازداشت‌شدگان در جریان سرکوب اعتراضات جاری و بازداشت معترضان زخمی در مراکز درمانی» را به شدت محکوم کرده و از اعتراض جامعه پزشکی به چنین اقداماتی حمایت کرده است.
    ند پرایس گفته «چنین روش‌هایی باعث سلب اعتماد عمومی از خدمات پزشکی می‌شود» و گفته «جای تعجب نیست که مردم ایران چنین به نقض آشکار حقوق بشر خود اعتراض می‌کنند».
    در ادامه این بیانیه آمده است که «این رویه نشانه آن است که رهبران ایران تا چه حد از مردم خود می‌ترسند و تا چه اندازه برای سرکوب اعتراضات مردم ایران تقلا می‌کند».
    بیانیه وزارتخارجه آمریکا افزوده است که «چشم جهان به ایران است؛ بهره‌برداری از آمبولانس و مراکز خدمات پزشکی برای سرکوب معترضان مسالمت‌آمیز یکی از اقدامات مذبوحانه‌ای است که ماهیت رفتار رژیم را آشکار می‌کند؛ موارد تعدی از حقوق بشر که حکومت بر مردم ایران تحمیل می‌کند نباید بدون عواقب بماند».
    همزمان، نشریه نیویورک تایمز چاپ آمریکا در گزارشی تفصیلی به استفاده نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران از آمبولانس در مقابله با اعتراضات جاری پرداخته و به نقل از شاهدان عینی گفته است که ماموران امنیتی معترضان را به داخل آمبولانس‌هایی که در اختیار داشتند می‌انداختند و می‌بردند.
    نیویورک تایمز گفته است که این گزارش براساس اظهارات شاهدان و ده‌ها ویدئو و تصویری که بررسی کرده تهیه شده است.
    این روزنامه به نقل از کارشناسان حقوق پزشکی گفته است اینگونه استفاده آمبولانس ناقض هنجارهای بین‌المللی در مورد بی‌طرفی پزشکی است و « نشان می‌دهد رژیم تا چه اندازه در تلاش بوده تا تظاهرات سراسری ایران را سرکوب کند».
    این نشریه همچنین نظر یکی از استادان بهداشت عمومی در دانشگاه کالیفرنیا را منتشر کرده که با انتقاد از سوء استفاده امکانات پزشکی برای سرکوب مردم، گفته است که چنین اقداماتی به اعتبار حرفه پزشکی لطمه می‌زند.
  • هرانا: تلفات نیروهای انتظامی و امنیتی در اعتراضات اخیر به ۵۶ تن رسیده است
    ارگان حقوق بشری «هرانا» گزارش داد که در جریان اعتراضات اخیر ایران از ۲۶ شهریور تا ۲ آذرماه، نیروهای انتظامی و امنیتی در تلاش برای سرکوب معترضان «دست‌کم ۵۶ نفر تلفات داشته‌اند».
    بر اساس این گزارش، نیروی بسیج با ۳۱ کشته بالاترین میزان تلفات را در مقایسه با دیگر نهادهای نظامی و انتظامی داشته است. پس از آن، سپاه پاسداران با ۱۳ کشته و نیروهای انتظامی با ۱۰ کشته به‌ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار دارند.
    بنابر اطلاعات رسیده به هرانا، وزارت اطلاعات و ارتش نیز هر کدام با یک کشته، کمترین میزان تلفات را ثبت کرده‌اند. آمار تلفات نیروهای حکومتی در شرایطی منتشر می‌شود که قرار است روز پنج‌شنبه سوم آذر نشست ویژه‌ای در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای رسیدگی به سرکوب خشونت‌بار معترضان و نقض مستمر حقوق بشر در ایران برگزار شود.
    تازه‌ترین دور اعتراضات سراسری در ایران در پی کشته شدن (ژینا) مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی در بازداشت گشت ارشاد در روز ۲۵ شهریور آغاز شد؛ گزارش‌های متعدد حاکی است که در این مدت، نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی علاوه‌بر کشتار معترضان از جمله کودکان، خشونت و آزار جنسی علیه زنان و دختران بازداشت‌شده و دستگیری فراقانونی هزاران معترض را ادامه داده‌اند.
    بر اساس تازه‌ترین آمار سازمان حقوق بشر ایران که روز اول آذر منتشر شد، تعداد کشته‌شدگان اعتراضات جاری پس از ۱۰ هفته به «دست‌کم ۴۱۶ تن، از جمله ۵۱ کودک» رسیده و تنها طی هفته آخر آبان «بیش از ۷۲ تن در ایران» به‌دست نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شده‌اند.

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲