تبدیل مراسم تبلیغی به تجمع‌های ضدحکومتی در تهران: تجمع‌های اعتراضی مردم زاهدان و سراوان تا شب ادامه یافت

مناطق بسیاری از شهر تهران، گوهردشت و فردیس کرج و همچنین زاهدان، سراوان، خاش، اصفهان، مشهد و بسیاری از شهرهای دیگر ایران جمعه شب شاهد تجمع‌های اعتراضی و شعار علیه جمهوری اسلامی بودند. مردم در مناطق مختلف تهران، مراسم حکومتی بعد از مسابقه فوتبال را با سر دادن شعارهای اعتراضی به تجمع‌های ضدحکومتی تبدیل کردند.

در تهران مردم معترض در شهرک چیتگر جمعه شب ۴ آذرماه، در تجمع‌های اعتراضی خود شعار «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» سردادند.

مردم شهرک اکباتان تهران در غرب تهران نیز در تجمع‌های اعتراضی شبانه جمعه شب خود شعار «مرگ بر دیکتاتور» سردادند و در بخشی از این شهرک تجمع کردند.

در آریاشهر و صادقیه شمالی نیز مردم با شعار «بی‌شرف بی‌شرف» به برگزاری جشن و آتش‌بازی حکومتی واکنش نشان دادند. در تهرانپارس در شرق تهران، نیز در تجمع‌های پس از مسابقه فوتبال به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی پرداختند.

مردم معترض همچنین در سعادت‌آباد در تجمع شبانه خود شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

مردم در محله کوهسار واقع در شمال غرب تهران، نیز علاوه بر شعارهای ضدحکومتی، اقدام به سر دادن شعار «مرگ بر تیم ملی بی‌غیرت» کردند.

مردم محله نازی‌آباد تهران نیز جمعه شب به خیابان آمدند و ضمن حمایت از مردم شهرهای کردنشین، شعارهایی در حمایت از وریا غفوری سردادند و به بازداشت این فوتبالیست به‌دلیل حمایت او از خیزش سراسری مردم ایران، اعتراض کردند.

در ادامه تجمع‌های اعتراضی در نازی‌آباد تهران در جمعه شب، مردم شعارهای «آزادی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور» نیز سردادند.

مردم گوهردشت و فردیس کرج نیز جمعه شب بار دیگر به خیابان آمدند و در شعارهای خود به بازداشت وریا غفوری اعتراض کردند.

در گوهردشت کرج مردم معترض همچنین شعار «مهاباد کردستان جانم فدای ایران» سردادند و مردم فردیس کرج نیز در تجمع‌های اعتراضی شامگاه جمعه اقدام به سر دادن شعارهایی علیه علی خامنه‌ای و همچنین شعار «مرگ بر دیکتاتور» کردند.

مردم شهر زاهدان که از ظهر جمعه در تجمع‌های اعتراضی گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی شرکت کردند، تا جمعه شب همچنان در برخی مناطق این شهر در خیابان‌ها حضور داشته‌اند و اقدام به سر دادن شعارهایی در حمایت از مردم کردستان و همچنین شعارهایی ضدحکومتی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» کردند.

در برخی از مناطق شهر زاهدان از جمله بازار مشترک و جاده قدیم این شهر نیز، مردم و جوانان معترض تا ساعات‌های پایانی جمعه شب با وجود یورش‌های مکرر نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی به تجمع‌های اعتراضی خود ادامه داده و با روشن کردن آتش اقدام به بستن خیابان‌ها کردند.

شهرهای سراوان و خاش و همچنین برخی مناطق ایرانشهر در سیستان و بلوچستان نیز جمعه شب همچنان شاهد ادامه اعتراض‌های ضد حکومتی بوده که از ظهر جمعه آغاز شده است. مردم معترض در این تجمع‌های اعتراضی ضمن سردادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، شعارهایی چون «مهاباد، کردستان، چشم و چراغ ایران» سردادند.

در شهر اصفهان نیز جمعی از مردم معترض بار دیگر در تجمع‌های خود شعارهایی اعتراضی سردادند و خواستار پیوستن گسترده سایر مردم به تجمع‌های اعتراضی ضدحکومتی شدند.

شهر مشهد نیز جمعه شب شاهد اعتراض‌های ضدحکومتی به‌ویژه در مناطقی چون احمد آباد و وکیل آباد بود. این تجمع‌های اعتراضی به‌دلیل استقرار گسترده نیروهای سرکوبگر به شکل پراکنده و در قالب تجمع‌های کوتاه‌مدت اما مداوم، تا ساعت‌های پایانی جمعه شب ادامه داشت.

در برخی از خیابان‌های مشهد نیز مردم معترض با نصب یا در دست داشتن عکس‌های وریا غفوری در خودروهای خود به بازداشت این فوتبالیست اعتراض کردند.

در بسیاری از شهرهای ایران از جمله شیراز، اراک، تبریز، رشت، بوشهر، بندرعباس، ساری نیز مردم معترض پس از بازی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران با ولز، با تشکیل تجمع‌ به سردادن شعارهای ضدحکومتی پرداختند و شعارهایی در اعتراض به بازداشت وریا غفوری سر دادند. همچنین، شعارهایی در حمایت از علی کریمی و علی دایی سر داده شد.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲