مجیدرضا رهنورد در ملاعام اعدام شد

حکم اعدام مجیدرضا رهنورد، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر، سحرگاه امروز دوشنبه ۲۱ آذر، در ملا عام در مشهد به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، امروز دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱، حکم اعدام مجیدرضا رهنورد پایین‌ ده، در مشهد به اجرا در آمد.

بر اساس این گزارش، این حکم در مشهد و در ملاعام به اجرا در آمده است.

مجیدرضا رهنورد پایین‌ ده، پیشتر توسط دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی سیدهادی منصوری از بابت اتهام محاربه به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد.

پیشتر یک منبع مطلع در این رابطه به هرانا گفت: «مجیدرضا امکان اخذ وکیل تعیینی نداشته و در دادگاه همه چیز را از قبل برای محکوم کردنش محیا کرده بودند. حتی به او حق دفاع از خودش را هم ندادند.»

جلسه دادگاه مجیدرضا رهنورد در تاریخ ۸ آذرماه و با فاصله کم‌تر از ۱۰ روز از بازداشت در دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهاماتی از جمله محاربه برگزار شده بود.

آقای رهنورد متهم است که روز پنج شنبه ۲۶ آبان ماه در جریان اعتراضات سراسری، اقدام به قتل حسین زینال زاده و دانیال رضازاده، دو تن از نیروهای بسیج در مشهد کرده است. این اتهام در حالی بر علیه مجیدرضا رهنورد مطرح شده که در هیچ یک از تصاویر ویدئویی منتشر شده توسط نهادهای امنیتی که ادعا شده از دوربین های مداربسته حوالی محل وقوع حادثه گردآوری شده، صورت ضارب مشخص نیست.

گفتنی است، رسانه های وابسته به نهادهای امنیتی چندی پیش با پخش اعترافات اجباری از مجیدرضا رهنورد در حالی که آثار شکنجه و ضرب و شتم در ظاهر این زندانی به وضوح عیان بود و دستش به دلیل شکستگی در گچ قرار داشت، مدعی شده بودند که وی را در تاریخ ۲۹ آبان ماه در استان سمنان و نه خراسان رضوی دستگیر کرده اند. اندکی پس از دستگیری نیز، محمدحسین درودی، دادستان مرکز استان خراسان رضوی از صدور کیفرخواست برای او به اتهام محاربه و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب مشهد خبر داده بود.

پیشتر تصاویری از هجوم نیروهای هوادار حکومت به محل سکونت آقای رهنورد و شعارنویسی روی در و دیوارها و شکستن شیشه ها و ایجاد رعب و وحشت و آزار خانواده و ساکنین ساختمان توسط هرانا منتشر شده بود.

مجیدرضا رهنورد، جوان ۲۳ ساله و ساکن مشهد تا پیش از دستگیری در یک میوه فروشی در خیابان پیروزی مشهد کارگری می کرد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲