گزارشی از بازداشت چهار شهروند در شهرهای مختلف

روز جمعه ۲۵ آذرماه، رسول (هیمن) ایور شهروند اهل مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. همچنین، بهروز سلحشور، امید کهن ترابی و کسرا کریمی شهروندان دستگیر شده در جریان اعتراضات سراسری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو شهروند دستگیر شده در رابطه با اعتراضات سراسری در شهرهای ایذه و تهران، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

هویت این افراد “بهروز سلحشور، متولد ۱۳۷۰، ساکن ایذه و همچنین امید کهن ترابی، متولد ۱۳۷۵، تتو آرتیست و ساکن تهران” توسط هرانا احراز شده است.
یک منبع مطلع در رابطه با بازداشت آقای سلحشور به هرانا گفت: “بهروز زمانی که برای ملاقات یکی از دوستانش به بیمارستان گلستان اهواز رفته بود توسط ماموران اطلاعات سپاه به همراه چند نفر دیگر بازداشت شد. تاکنون ۲۶ روز از زمان دستگیری وی گذشته و علیرغم مراجعه مکرر خانواده این شهروند به مراکز امنیتی پاسخی در خصوص وضعیت وی به آنها ارائه نشده است. همچنین، از طریق یکی از دوستان بهروز به خانواده اش اطلاع داده اند که وی در زندان تحت آزار و اذیت و ضرب و شتم شدید قرار گرفته است؛ امری که به افزایش نگرانی های خانواده این شهروند در خصوص سرنوشت فرزندشان منجر شده است.”

همچنین یک منبع آگاه در خصوص وضعیت امید کهن ترابی اینگونه به گزارشگر هرانا توضیح داد: “امید در تاریخ ۳۱ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی در حین دستگیری به قدری مورد ضرب و شتم قرار گرفت که یکی از دنده هایش شکسته و به بیمارستان منتقل شده بود. دادگاه وی را بعنوان «لیدر اعتراضات» معرفی کرده و در تاریخ ۲۸ آبان ماه جلسه رسیدگی به اتهامات او در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاده برگزار و به ۵ سال حبس محکوم شده است.”

در خبری دیگر، به گزارش شورای صنفی دانشجویان کشور، کسرا کریمی دانشجوی دانشگاه آزاد کرج در تاریخ ۲۳ مهرماه دستگیر و از آن زمان تاکنون در زندان قزل حصار در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

کسرا کریمی، دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد کرج و ورودی سال ۱۴۰۰ است.

همچنین، به گزارش کردپا، روز جمعە ۲۵ آذرماه، یک شهروند اهل مهاباد در یکی از خیابان‌های این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بە مکان نامعلومی منتقل شد.

در این گزارش هویت این شهروند “رسول (هیمن) ایور، ٣٢ سالە و سرپرست خانوادە” عنوان شده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲