تاکید مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل بر تعهد خود برای مقابله با تهدید رژیم ایران

مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل روز پنجشنبه اول دی ماه در نشستی ویدئویی درباره تحولات منطقه‌ای، از جمله وضعیت ایران، گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده و ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی اسرائیل، نشست مجازی«گروه مشورتی راهبردی ایالات متحده و اسرائیل» (سی‌اس‌جی) را در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲ با حضور مقامات ارشد دو کشور در حوزه‌های سیاست خارجی، دفاعی و نهادهای اطلاعاتی برگزار کردند.

طبق این بیانیه٬ مقامات آمریکایی و اسرائیلی آخرین تحولات منطقه‌ای مهم از جمله وضعیت فعلی ایران را مورد بررسی قرار دادند.

کاخ سفید می‌گوید، این مقامات همچنین در مورد روابط نظامی رو به رشد ایران با روسیه، از جمله انتقال تسلیحات برای استفاده روسیه علیه اوکراین جهت هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی گفت‌وگو کردند. کاخ سفید اضافه کرد٬ ایران در ازای کمک نظامی به مسکو، از روسیه فناوری نظامی دریافت می‌کند.

طبق این بیانیه٬ مقامات آمریکایی و اسرائیلی در این نشست بر تعهد خود جهت مقابله با تهدید جمهوری اسلامی در منطقه و حصول اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی تاکید کردند.

کاخ سفید اضافه کرد، آنها همچنین در خصوص طیف گسترده‌ای از تحریم‌های اقتصادی اعمال شده در ماه های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که مقامات آمریکایی و اسرائیلی درباره همکاری‌ها و مانورهای نظامی جاری بین ارتش ایالات متحده و نیروهای دفاعی اسرائیل را بررسی و ابزارهای تقویت امنیت و یکپارچگی اقتصادی اسرائیل در سراسر منطقه خاورمیانه را ارزیابی کردند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲