رئیس اتحادیه پوشاک کرج: مغازه‌هایی که حجاب اسلامی را رعایت نکنند پلمپ می‌کنیم

اسماعیل صدیق، رئیس اتحادیه پوشاک کرج مغازه‌داران این صنف را تهدید کرد اگر فروشندگان‌شان حجاب اسلامی را رعایت نکنند، مغازه‌هایشان را پلمپ کند.

او به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفت: «بعد از ناآرامی‌های اخیر، تعدادی از بانوان فروشنده، پوشش مناسبی در محل کسب و کار خود ندارند» و این مساله «منجر به نارضایتی مسئولان استانی و تذکر آنها از تریبون‌های رسمی شده است». منظور صدیق از ناآرامی‌های اخیر اعتراضات گسترده‌ای است که در واکنش به قتل ژینا (مهسا) امینی آغاز شد و به قیام علیه حجاب اجباری و قوانین ضد زن بدل شد.

او گفت که «عدم رعایت حجاب در فروشگاه‌های متعددی مشاهده شده» و در بازرسی‌های انجام شده «به کسبه اخطار داده شده است». رئیس اتحادیه پوشاک کرج در ادامه مغازه‌داران را تهدید کرد «اگر تذکرات ما را جدی نگیرند، مجبور به پلمپ مغازه‌ها خواهیم شد». او اصناف را به کنترل زنان و سرکوب حجاب اختیاری فراخواند و گفت که تا به حال هیچ فروشگاه پوشاکی در استان البرز به دلیل رعایت نکردن حجاب پلمپ نشده و «اصناف، پیشقدم شوند و رعایت کنند که مشکل بی‌حجابی کسبه در بحث جرائم به دادستانی و اماکن نرسد».

در چهار ماهی که از آغاز خیزش ژینا در ایران می‌گذرد در چند شهر مغازه‌های متعدد به دلیل پیوستن به تحصن یا حضور کارگران و پذیرش مشتریان بدون حجاب اسلامی پلمپ شده‌اند.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳