برگزاری دستکم هشت تجمع اعتراضی همزمان با دو اعتصاب کارگری و صنفی

طی روزهای اخیر، تعدادی از کارگران شهرداری‌ های استان خوزستان در مقابل ساختمان استانداری واقع در اهواز، گروهی از پیمانکاران انجمن صنفی شرکت های فضای سبز تبریز در مقابل ساختمان استانداری واقع در این شهر، شماری از شهروندان دارای معلولیت در مقابل اداره بهزیستی استان خراسان رضوی واقع در مشهد، گروهی از بازنشستگان دانشگاه های علوم پزشکی در مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در تهران، گروهی از کارگران کارخانه فولاد آریا در مقابل این کارخانه واقع در اردستان و جمعی از کارگران شاغل در پتروشیمی مسجد سلیمان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. بعلاوه جمعی از کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی آدیش کنگان و تعدادی از مغازه داران پاساژ گلستان بانه، همزمان با اعتصاب خود، در محدوده محل کارشان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارگران معترض می‌گویند: حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکتی تحصیلکرده شهرداری‌ های مختلف استان خوزستان هستیم که بر اساس بخشنامه سال گذشته وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ ها مشمول تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی به قرارداد مستقیم همانند سایر شهرداری‌ های کشور شده‌ ایم.”

آنها افزودند: “اما استانداری با استناد به رایی که ۲۲ شهریور ماه سال جاری از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت یکی از شاکیان خصوصی در استان گیلان صادر شده است، از تبدیل وضعیت استخدامی ما کارگران مشمول این طرح خودداری می‌کند و ما معطل مانده‌ ایم.”

تجمع کارگران کارخانه فولاد آریا
به گزارش ایلنا، روز دوشنبه اول اسفندماه ۱۴۰۱، گروهی از کارگران کارخانه فولاد آریا واقع در اردستان در ادامه پیگیری مطالبات مزدی خود در مقابل این کارخانه تجمع کردند.

به گفته کارگران، از آبان ماه مطالبات مزدی آن‌ها پرداخت نشده و روز به روز بر بدهی‌ های کارگران فولاد اردستان افزوده می‌شود. در عین حال راه‌ حل مناسبی از سوی مدیران کارخانه و مسئولان شهرستانی مشاهده نمی‌ شود.

کارگران در ادامه تصریح کردند: طی ماه‌ های گذشته برای پیگیری مطابات صنفی خود به چند نهاد دولتی مراجعه کردیم اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

تجمع پیمانکاران انجمن صنفی شرکت های فضای سبز تبریز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱، گروهی از پیمانکاران انجمن صنفی شرکت های فضای سبز تبریز در مقابل ساختمان استانداری در این شهر دست به تجمع زدند.

تجمع شهروندان دارای معلولیت در مشهد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه دوم اسفند ۱۴۰۱، شماری از شهروندان دارای معلولیت در مقابل ساختمان اداره بهزیستی استان خراسان رضوی واقع در مشهد دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات‌ شان صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان دانشگاه های علوم پزشکی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه دوم اسفند ۱۴۰۱، شماری از بازنشستگان دانشگاه های علوم پزشکی در مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در تهران تجمع اعتراضی کردند.

اعتصاب و تجمع کارگران پتروشیمی آدیش کنگان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز دوشنبه اول اسفندماه ۱۴۰۱، کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی آدیش کنگان واقع در سایت تمبک دست به اعتصاب زده و در محوطه کارگاه تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع کارگران معترض، در پی عدم پرداخت حقوق معوقه آنها صورت گرفته است.

اعتصاب و تجمع مغازه داران پاساژ گلستان در بانه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه دوم اسفند ۱۴۰۱، مغازه داران پاساژ گلستان در بانه، دست به اعتصاب و تجمع زدند.

بنابر این گزارش، اعتصاب و تجمع کاسبان مورد اشاره، در اعتراض به افزایش اجاره بهای مغازه هایشان صورت گرفته است.

تجمع کارگران شاغل در پتروشیمی مسجد سلیمان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌ شنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۱، جمعی از کارگران شاغل در پتروشیمی مسجد سلیمان دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم‌ دریافت شش ماه حقوق و حق بیمه خود صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۲ فوریه ۲۰۲۳