رضا نوروزی از زندان رجایی شهر کرج به مکان نامعلومی منتقل شد

رضا نوروزی، زندانی سیاسی روز یکشنبه هفتم اسفندماه، از زندان رجایی شهر کرج به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه هفتم اسفندماه ۱۴۰۱، رضا نوروزی، زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر کرج به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “آقای نوروزی روز یکشنبه ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح، از زندان رجایی شهر کرج خارج شد و علیرغم گذشت چهار روز، به این زندان بازگردانده نشده است.”
پیشتر در روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه، رضا نوروزی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود.

آقای نوروزی در اوخر مرداد ماه سال جاری در پی گشایش پرونده ای جدید توسط شعبه ۱۲۰۶ دادگاه عمومی و انقلاب کچویی از بابت اتهام “اخلال در نظم زندان” به پرداخت ۱۸ میلیون جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

رضا نوروزی در اردیبهشت ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مدت ۲ ماه در سلول انفرادی یکی از بازداشتگاه های امنیتی نگهداری شد. وی در نهایت با اتمام مراحل بازجویی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

آقای نوروزی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهاماتی از جمله “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام” محاکمه و مجموعا به ۱۰ سال حبس محکوم شد. در نهایت با تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ حبس در خصوص او قابل اجرا است.

رضا نوروزی متولد ۱۳۶۹، اهل شهرستان سراب، پدر دو پسر سه ساله و یک ساله است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲ مارس۲۰۲۳