شعارهای شبانه و اعتراض‌ به مسمومیت‌های سریالی

هم‌زمان با تداوم مسمومیت دانش‌آموزان دختر در شهرهای مختلف ایران، اعتراض‌ها در شهرهای مختلف با برگزاری تجمع، سر دادن شعارهای شبانه و دیوارنویسی ادامه پیدا کرد و موضوع مسمومیت دانش‌آموزان به شعارهای اعتراضی شبانه هم راه یافت.

در تهران، معترضان ساکن نارمک و شهرک باقری شنبه شب، در اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس، شبانه شعارهای «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی»، «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند. معترضان در جنت‌آباد نیز با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر حکومت بچه‌کش» اعتراض خود را به جمهوری اسلامی نشان دادند.

ساکنان شهرزیبا نیز با سر دادن شعار «جمهوری اسلامی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» بار دیگر از خیزش سراسری مردم ایران حمایت کردند. معترضان ساکن حوالی خیابان ولی‌عصر تهران نیز با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر دیکتاتور» اعتراض خود را فریاد زدند. در تهرانپارس، هم معترضان علیه جمهوری اسلامی شعار دادند و با به صدا درآوردن شیپور، اعتراض خود را اعلام کردند.

معترضان در بلوار فردوس و پونک نیز شنبه شب با سر دادن شعارهای شبانه از اعتراض‌های سراسری حمایت کردند و با سر دادن شعارهایی علیه حکومت جمهوری اسلامی خواهان براندازی این حکومت شدند. معترضان در بلوار فردوس در حمایت از اعتراض‌های مردم در استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان، شعار «زاهدان، گلستان، چشم و چراغ ایران» سر دادند.

شامگاه شنبه ۱۳ اسفند از محله امیرآباد تهران نیز شعارهای شبانه شنیده شد. معترضان این محله شعار «آهای آهای نشسته‌ها، مسموم بعدی از شما است» سر دادند.

دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم‌ تربیتی دانشگاه تهران در اعتراض به مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان در مدارس به شعارنویسی روی دیوارهای دانشگاه متوسل شدند و نوشتند: «مدرسه مسموم بشه، دانشگاه باز پا می‌شه» 

در همین راستا، صبح شنبه، پس از حمله دوباره به مدارس، شماری از والدین دانش‌آموزان در رشت با تجمع مقابل اداره آموزش و پرورش استان گیلان، خواستار پاسخگویی رئیس آموزش و پرورش و مسئولان شدند.

در کرمانشاه نیز والدین دانش‌آموزان مقابل ساختمان آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند. در پی برگزاری این تجمع اعتراضی، نیروهای انتظامی و لباس‌شخصی به محل اعزام شدند و والدین معترض را ضرب‌وشتم کردند.

در اردبیل نیز والدین معترض دانش‌آموزان مقابل ساختمان آموزش و پرورش این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. مدارس این شهر نیز طی روزهای گذشته هدف حملات شیمیایی قرار گرفته‌اند.

در پی برگزاری تجمع اعتراضی مقابل برخی مدارس در شهر تهران، نیروهای پلیس و لباس‌شخصی والدین دانش‌آموزان را ضرب‌وشتم و برخی از آن‌ها را بازداشت کردند. خانواده تعدادی از دانش‌آموزان در تهران روز شنبه در اعتراض به مسمومیت گسترده در مدارس، مقابل اداره آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران تجمع کردند. معترضان در این تجمع اعتراضی شعار «مرگ بر طالبان، چه ایران چه افغان» سر دادند.

والدین دانش‌آموزان در شهر اصفهان نیز با تجمع مقابل ساختمان آموزش و پرورش این شهر شعار «اسید پاشی مسمومیت، هر دو یک جنایت» سر دادند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران پیش از این و در اعتراض به مسمومیت‌های سریالی، با صدور فراخوانی اعلام کرد که در روز شانزدهم اسفندماه در شهرهای مختلف تجمع اعتراضی برگزار می‌کند. پس از صدور این فراخوان، گروه‌های مختلف صنفی و بسیاری از مردم از این تجمع اعتراضی حمایت و اعلام کردند که در کنار معلمان، در این تجمع اعتراضی شرکت خواهند کرد. دانشجویان متحد، شورای بازنشستگان، دانش‌آموزان انقلابی و کارگران سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه نیز با صدور بیانیه‌هایی اعلام کردند که از تجمع معلمان حمایت می‌کنند.

این تجمع روز سه‌شنبه شانزدهم اسفند ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد. تجمع معلمان در تهران مقابل مجلس شورای اسلامی، در مراکز استان‌ها، مقابل اداره کل آموزش‌ و‌ پرورش و در شهرستان‌ها، مقابل ادارات آموزش‌ و پرورش خواهد بود.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۵ مارس۲۰۲۳