برگزاری تجمع اعتراضی

یکشنبه چهاردهم اسفند ماه، شماری از خانواده های نگران دانش آموزان مسموم شده در شهرهای کاشان و رشت در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرها و در رامهرمز در مقابل بیمارستان مادر واقع در این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. بعلاوه جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوشتر، شوش، کرمانشاه و اهواز، شماری از کارگران بخش های مختلف شهرداری یاسوج در مقابل ساختمان استانداری کهکیلویه و بویراحمد و همچنین گروهی از شهروندان دارای معلولیت در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه چهاردهم اسفند ماه ۱۴۰۱، جمعی از والدین دانش آموزان مسموم شده در رامهرمز در مقابل بیمارستان مادر واقع در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

روز جاری، ۷۰۰ تن از دانش آموزان مدارس استان خوزستان از جمله در رامهرمز، دچار مسمومیت شدند.

تجمع اعتراضی والدین دانش آموزان مسموم شده در رشت و کاشان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه چهاردهم اسفند ماه ۱۴۰۱، خانواده های دانش آموزان در مقابل درب اداره آموزش و پرورش شهرهای کاشان و رشت در اعتراض به مسمومیت کودکانشان دست به تجمع زدند.

قابل ذکر است که تجمع اعتراضی اولیای دانش آموزان مسموم شده در رشت، با سرکوب خشونت بار ماموران مواجه شد و به سمت این والدین معترض، گاز اشک آور پرتاب شد.

سریال مسمومیت دانش آموزان مدارس کشور از چند ماه اخیر آغاز و کماکان نیز ادامه دارد.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه چهاردهم اسفند ماه ۱۴۰۱، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان تامین اجتماعی این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان اهواز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه چهاردهم اسفند ماه ۱۴۰۱، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی اعتراضی در مقابل اداره کل تامین اجتماعی خوزستان تجمع اعتراضی بر پا کردند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی شوشتر
به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز یکشنبه چهاردهم اسفند، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی شوشتر در اعتراض به عدم رسیدگی مطالباتشان با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی اعتراضی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی شوش
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه چهاردهم اسفند ماه ۱۴۰۱، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان شوش، در مقابل ساختمان تامین اجتماعی این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران مبنی بر تاکید بر خواسته‌ های صنفی خود صورت گرفته است. مهم‌ترین خواسته‌ های آنها ضمن برخورداری از مستمری بالاتر از خط فقر، درمان رایگان و حذف بیمه تکمیلی با اجرای قانون الزام، عدم واگذاری بانک رفاه و اجرای بیست و پنج درصد متناسب‌ سازی است.

در این گزارش به نقل از یکی از کارگران آمده است: “تغییر ساختار مدیریتی سازمان به شورای عالی، افزایش سالیانه حقوق طبق ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی، دریافت عیدی کارگری و تایید صلاحیت تعدادی از کاندیداهای کانون بازنشستگان از دیگر خواسته‌ های آنها است.”

تجمع اعتراضی شهروندان دارای معلولیت
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه چهاردهم اسفند ماه ۱۴۰۱، شماری از شهروندان دارای معلولیت، در اعتراض به کارکرد سازمان برنامه و بودجه در عدم تخصیص بودجه به این شهروندان، در مقابل این سازمان تجمع اعتراضی به پا کردند.

این شهروندان می گویند: “سازمان برنامه و بودجه حدود ۴۹ درصد از بودجه بهزیستی را پرداخت نکرده و اراده‌ ای نیز برای پرداخت معوقات تا پایان سال جاری از خود نشان نمی‌ دهد. همچنین سال آینده تعهدی برای پرداخت بودجه‌ های سال قبل ندارد.”

در بودجه‌ ی سال ۱۴۰۲ هیچ ردیف اعتباری برای اجرای قانون حمایت از شهروندان دارای معلولیت دیده نشده است. این درحالی است که طبق لایحه‌ ی اصلاح قانون حمایت از این شهروندان مصوب سال ۹۶ هرساله برای اجرای این قانون باید ردیف اعتباری جداگانه در بودجه دیده شود.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری یاسوج
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه چهاردهم اسفند ماه ۱۴۰۱، شماری از کارگران بخش خدماتی و فضای سبز شهرداری یاسوج در مقابل ساختمان استانداری کهکیلویه و بویراحمد در اعتراض به معوقات مزدی خود دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، دلیل برپایی این اعتراض بی‌تفاوتی مدیران شهرداری یاسوج در قبال پرداخت مطالبات مزدی ۹ تا ۱۲ ماهه کارگران مناطق مختلف شهرداری است.

یکی ز کارگران در شرح مشکلات و مطالبانشان می گوید: “باتوجه به اینکه ما کارگران شهرداری یاسوج ۸ تا ۱۲ ماه حقوق معوقه طلبکاریم و در تنگنای مالی هستیم، شهرداری برای کم کردن نگرانی کارگران در آستانه سال نو، حداقل بخشی از مطالباتمان را بپردازد.”

روز گذشته نیز این کارگران در مقابل ساختمان استانداری کهکیلویه و بویراحمد تجمع اعتراضی برپا کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۶ مارس۲۰۲۳