حمله شبانه با گاز سمی به دو خوابگاه دختران در اصفهان

همزمان با ادامه و گسترش حملات با گاز سمی به مدارس و دانش‌آموزان دختر در ده‌ها شهر ایران، شامگاه دوشنبه پانزدهم اسفند ماه دو خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز هدف این حملات قرار گرفت.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور گزارش داد که «خوابگاه میلاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ساعاتی پیش مورد حمله‌» قرار گرفته است.

در گزارش شوراهای صنفی دانشجویان که در ساعات‌های پایانی شامگاه دوشنبه منتشر شد، آمده است که «در حال حاضر دانشجویان از خوابگاه بیرون آمده‌اند اما هنوز اطلاع دقیقی از تعداد مسمومین در دست نیست.»

همزمان کانال تلگرامی «دانشجویان متحد» نیز با انتشار تصاویری از دانشجویان دختر خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در فضای باز و محوطه اطراف این خوابگاه‌ها تجمع کرده‌اند، از حمله به «دو خوابگاه دختران» این دانشگاه گزارش داد.

بنابر این گزارش، شامگاه دوشنبه پانزدهم اسفند ماه «حوالی ساعت ۲۳، با احساس بوی بد در فضای خوابگاه‌های کرمانی و میلاد» و به دنبال بروز «علائم تهوع، استفراغ و سرگیجه» در بین تعدادی از دانشجویان دختر این دو خوابگاه، «دستور تخلیه خوابگاه» به دانشجویان داده شد.

در تصاویر منتشر شده تعدادی آمبولانس و همچنین خودروهای انتظامی در محوطه خوابگاه‌های دختران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشاهده می‌شود.

کانال تلگرامی «دانشجویان متحد» تاکید کرد که آمبولانس‌ها «جهت رسیدگی به دانشجویان بدحال» در محل خوابگاه‌های دختران حاضر شده‌اند.

حمله با گاز سمی به خوابگاه‌های دانشجویان دختر از شامگاه پنج‌شنبه یازدهم اسفند ماه، درست سه ماه پس از آغاز حملات به مدارس و دختران دانش‌آموز، با حمله به خوابگاه دختران دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرج آغاز شد.

پس از آن خوابگاه یاس، خوابگاه دختران دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارومیه، نیز در اولین ساعت‌های بامداد یک‌شنبه چهاردهم اسفند ماه با گاز سمی مورد حمله قرار گرفت.

در خوابگاه دخترانه یاس ۴۵۰ دانشجوی دختر اسکان دارند که تعدادی از آنها مسموم شدند و دست‌کم ۲۹ دانشجو پس از انتقال به بیمارستان‌های ارومیه، بستری شدند.

روزنامه شرق نیز روز یک‌شنبه در گزارشی از «گسترش حملات با گاز سمی به خوابگاه‌های دانشجویان دختر» خبر داد و نوشت که خوابگاه‌ دختران دانشکده فنی و حرفه‌ای در ارومیه تاکنون «دو بار» هدف این حملات قرار گرفته است.

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۷ مارس۲۰۲۳