پس از باز شدن مدارس حمله شیمیایی به مدارس دخترانه شروع شد

روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین و همزمان با دومین روز بازگشایی مدارس در سال جدید، مدارس دخترانه دست‌کم در ۴ شهر ایران هدف حملات شیمیایی قرار گرفتند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده این حملات در شهرهای تبریز، نقده، ارومیه و اصفهان روی داده و طی آن ده‌ها دختر دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شده‌اند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو در توییتر خود گزارش کرده که امروز سه‌شنبه ۱۵ دبستان دخترانه «مهدی» و دبیرستان دخترانه «معلم» و نیز دبستان «آزادی» در شهر نقده هدف حملات شیمیایی قرار گرفته و شماری از دانش‌آموزان مسموم شده‌اند.

روز گذشته نیز یک دبیرستان دخترانه در محمدیار نقده هدف مسموم‌سازی عمدی قرار گرفته و ۵ دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شده بودند.

بر اساس گزارش‌ها در شهر ارومیه نیز مدرسه ابتدایی «حمزه حشمتی» هدف حمله با گاز سمی قرار گرفته است. تا لحظه انتشار این گزارش از تعداد مسمومان اطلاعی در دست نیست.

همزمان، اصغر جعفری، رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی هم از انتقال ۲۰ دختر دانش‌آموز دختر تبریزی با علایم مسمومیت شیمیایی اعم از تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان خبر داده است.

از سوی دیگر خبرگزاری رکنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گزارشی از حمله شیمیایی به مدرسه دخترانه‌ای در این شهر را منتشر کرده است.

رکنا از مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز با عنوان «بدحالی سریالی» یاد کرده و گفته است هشت دانش‌آموز در جریان این حمله به مدرسه‌ای در منطقه دولت‌آباد اصفهان «بدحال» و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

ویدیوهایی از مسمومیت دانش‌آموزان اصفهانی و بستری شدن آن‌ها در بیمارستان امام رضا دولت‌آباد اصفهان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

از آذر سال گذشته افرادی که هویت آن‌ها هرگز مشخص نشده و تحت پیگرد قانونی شفاف قرار نگرفته‌اند با گازهای شیمیایی به مدارس دخترانه حمله کردند. این حمله‌ها در ادامه به خوابگاه‌های دخترانه و بعضا شیفت پسرانه مدارس نیز تسری پیدا کرده است.

برگرفته از سایت ایران وایر،  ۵ آپریل ۲۰۲۳