فراخوان به اعتصاب سراسری کامیونداران و رانندگان

کامیونداران و رانندگان زحمتکش!
همانطور که همه دوستان و همکاران عزیز مستحضر هستید برای ما سالی که از سرگذراندیم سالی بسیار سخت وکمرشکن برای جامعه حمل و نقل کشور بود.
در سالی که گذاشت ما بارها هم شکایت کردیم و هم اعتصاب کوتاه مدت داشتیم و هم به همه کسانیکه در این کار نقش داشتند؛ مراجعه کردیم ولی افسوس از یک جواب قانع کننده!

اکنون کامیونداران با این مشکلات روبرو هستند:‌ بالا رفتن قیمت ارز و تورم افسار گسیخته ای که بر نرخ لوازم یدکی و لاستیک و روغن و دیگر ملزومات مصرفی کامیون‌ها تاثیر گذاشته / کمبود سوخت برای رانندگان که مشکلات جدی ایجاد کرده است/ عدم محاسبه «تن بر کیلومتر» که از دستاوردهای آن اعتصاب بزرگ و سراسری خرداد سال ۱۳۹۷بود / عدم پرداخت کرایه ها از طرف شرکت هایی مانند محصولات امور دام و جی تی سی) / نبود جاده های استاندار و عوارضی هایی که فقط پول می گیرند/ نبود امکانات در پایانه ها / به حساب نیاوردن کار رانندگی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور و همه این موارد باعث شده است که رانندگان و کامیونداران بدون پشتیبانی قانونی رها شوند و موجبات ورشکستی آنها شود. و البته درد بسیار است و همه این مشکلات دست به دست هم داده و حمل و نقل جاده ای کشور را زمینگیر کرده است.
حال با وجود چنین مشکلاتی ما خواهان بروز رسانی نرخ کرایه ها با ضریب واقعی بر احتساب تورم موجود در بازار هستیم و این کمترین حقوقی است که کامیونداران در این دوران سخت و دشوار زندگی؛ خواستار آن هستند.

به همین دلیل ما رانندگان و کامیون داران سراسر کشور اعلام می کنیم با توجه به اینکه هیچ چشم انداز حل مشکلات مان از طروق قانونی وجود نداشته و ندارد؛ از اول خرداد سال ۱۴۰۲ دست به اعتصاب سراسری خواهیم زد و از همه اقشار و مردم شریف که همیشه حامی کامیونداران و رانندگان بوده‌اند؛ درخواست کمک و یاری داریم.

بارها گفته ایم که صبر ما هم حدی دارد و چنین ظلم و ستمی که بر این قشر زحمت کش اعمال می شد دیگر قابل تحمل نیست و حکومت باید این را بفهمد که نمی تواند با سرنوشت کامیونداران و خانواده انها بازی کند و باید این هشدار را جدی بگیرد.
اتحادیه تشکل های کامیونداران و رانندگان سراسر ایران
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

برگفته ای از سایت اخبار روز،۵ می۲۰۲۳