طی حمله ۴۰ جنگنده اسرائیلی به غزه ۳ فرمانده جهاد اسلامی فلسطین کشته شدند

ارتش اسرائیل سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در اطلاعیه‌ای با اعلام این که ۴۰ جنگنده در حمله به غزه مشارکت داشته و از ماه رمضان گذشته رهبران گروه جهاد اسلامی را زیرنظر داشته است، تاکید کرد که ۳ فرمانده این گروه فلسطینی در حمله مذکور کشته شده‌اند.

به گزارش «العربیه» ارتش اسرائیل در بیانیه رسمی خود در این‌باره توضیح داد که یکی از این رهبران «خلیل البهتیمی»، فرمانده منطقه شمالی در گروه جهاد اسلامی بوده که طی ماه‌های گذشته در موشک‌پرانی‌ به مناطق اسرائیلی پیرامون نوار غزه نقش داشته است.

بنا بر این بیانیه، ارتش اسرائیل همچنین دو فرمانده کشته‌شده دیگر گروه جهاد اسلامی را «جهاد غنام» دبیر شورای نظامی یگان‌‌های قدس و «طارق عزالدین» مسئول سازماندهی تعدادی از عملیات‌ها در کرانه باختری معرفی کرد.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام داشت که این عملیات نظامی هوایی را مشترکا با همکاری سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این کشور انجام داده است.

خبرنگار العربیه همچنین گزارش داد که ارتش اسرائیل نام این عملیات را «سپر و تیر» نامیده است. بنا به این گزارش، وزیر دفاع اسرائیل با اعلام شرایط فوق‌العاده، از شهرک‌نشینان خواست فاصله ۴۰ کیلومتری خود با غزه را حفظ کنند و از پناهگاه‌ها دور نشوند.

به گفته منابع بیمارستانی فلسطینی در این حمله ۱۲ نفر کشته شده و ۲۰ نفر زخمی شدند. این منابع افزودند که ۵ غیرنظامی فلسطینی در میان زخمی‌ها دیده می‌شوند.

از سویی گروه جهاد اسلامی ضمن تایید کشته‌شدن ۳ تن از فرماندهان خود، تهدید کرد که در زمان و مکان مناسب به این حمله پاسخ خواهد داد.

طبق گزارش العربیه، جنگنده‌های اسرائیلی کماکان به حملات هوایی خود در غزه ادامه می‌دهند.

همزمان، مقامات مسئول در غزه مدارس و ادارات را در این منطقه تعطیل اعلام کردند.

وزارت خارجه فلسطین هم اعلام کرد حمله هوایی اسرائیل به غزه افزایش تنش بی‌سابقه‌ای به‌شمار می‌رود که می‌تواند به درگیری تمام عیاری میان دو طرف منجر شود. این وزارتخانه همچنین از جامعه جهانی خواسته مانع چنین شرایطی شود.

ارتش اسرائیل در سوم ماه جاری میلادی به‌دلیل موشک‌پرانی از غزه به خاک اسرائیل، این منطقه را مورد حمله هوایی قرار داده بود.

پس از درگذشت خضر عدنان از فرماندهان جهاد اسلامی در یکی از زندان‌های اسرائیل به‌دلیل اعتصاب غذا، این گروه ۲۰ موشک از غزه به شهرک‌های اسرائیلی شلیک کرد.

برگرفته ای از سایت العربیه فارسی،۹ می۲۰۲۳