سخنگوی ستاد امر به معروف: اعلام لباس‌های ممنوعه برای آقایان در «ادارات» و «معابر عمومی»

علی خانمحمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مصاحبه با خبرآن‌لاین درباره خودداری برخی از ادارات از ارائه خدمات به مردان کراواتی گفت: «منظور این نیست که به کسی که کراوات زده، خدمات ارائه نشود، منظور این است که سیستم دولتی و کارمند‌های دولت موظف به رعایت آن شاخص‌ها هستند و کارمند دولت نمی‌تواند در مجموعه دولتی کراوات بزند.»

خانمحمدی در ادامه درباره «شاخص‌ها»ی تعیین شده برای کارمندان دولت گفت: «لباس‌های زننده، مارک‌ها، آستین‌کوتاه و لباس‌های چسبان و شلوارهای‌کوتاه در مورد لباس آقایان است که باید رعایت کنند. اگر مواردی از این دست باشد، فرد متخلف طبق آن چارچوب و دستورالعملی که مصوب است، درمرحله اول تذکر می‌گیرد و در مرحله دوم در حوزه تخلفات اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

هفته گذشت مراسم افتتاحیه چهل‌وهشتمین نشست هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در اهواز به دلیل استفاده شماری از وکیلان دادگستری حاضر در این جلسه از کراوات لغو شد. حراست گفته بود به دلیل «عدم رعایت الزامات اداری» امکان برگزاری مراسم وجود ندارد و از حاضران درخواست کرده بود که «کراوات» خود را باز کنند. این خواسته با مخالفت وکیلان و برگزارکنندگان مواجه شد. آن‌ها استدلال آورده بودند که درخواست حراست غیرقانونی‌ست.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه،۱۰ می۲۰۲۳