توقیف محموله مواد مخدر که از بندر چابهار حرکت کرده بود توسط نیرویی دریایی امریکا

نیرویی دریایی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد یک کشتی ماهیگیری حامل هشتاد میلیون دلار هروئین که از بندر چابهار ایران حرکت کرده بود را در خلیج عمان توقیف کرده است.

دو روز پیش هم محموله‌ای به قیمت سی میلیون دلار متامفتامین و هروئین از مبداء بندر چابهار ایران در آب‌های بین‌المللی کشف و ضبط شده بود.

بر اساس بیانیه فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده، یک ناو واکنش سریع گارد ساحلی آمریکا کشتی حامل مواد مخدر را رهگیری کرد. این ناو عضو «گروه ضربت ترکیبی ۱۵۰» است، که یکی از چهار گروه ضربتی است که بزرگترین مشارکت دریایی چندملیتی جهان را تشکیل می‌دهند.

ستوان نیک جابز، ناخدای ناو، در این باره گفت: «به خدمه‌ام و تمام کارهایی که توانستیم به عنوان یک تیم در این هفته انجام دهیم، افتخار می‌کنم. اینجا هستیم تا با شرکای منطقه‌ای خود همکاری کنیم، و جلوی هرگونه فعالیت دریایی بی‌ثبات‌کننده در دریا را بگیریم. ما به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.»

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده گفت وزن محموله هروئینی که اخیرا کشف شد، ۱۹۶۴ کیلوگرم بوده است. محموله‌ای که در ۸ مه در آب‌های بین‌المللی توقیف شد نیز شامل ۵۸۰ کیلوگرم متامفتامین و ۳۵ کیلوگرم هروئین بود.

واحدهای نیروی دریایی ایالات متحده و بین‌المللی در خاورمیانه بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ محموله‌های مواد مخدر غیرقانونی به ارزش مجموعاً یک میلیارد دلار کشف و ضبط کردند. مواد مخدر غیرقانونی که امسال تاکنون کشف شده است نیز ارزش تخمینی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار دارد.

برگرفته ای از سایت العربیه فارسی،۱۱ می۲۰۲۳