رامین علی نیا تازه کند به حبس و محرومیت های اجتماعی محکوم شد

رامین علی نیا تازه کند، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر، توسط شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس و محرومیت های اجتماعی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رامین علی نیا تازه کند، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای علی نیا تازه کند از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس و اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی” به یک سال مجموعا به شش سال حبس تعزیزی، محکوم شد
وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه ها و دستجات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه و مطبوعات و ممنوع الخروجی محکوم شد.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، ۵ سال حبس به عنوان مجازات اشد در خصوص این شهروند قابل اجرا خواهد بود.

این شهروند پیشتر در تاریخ هفدهم آبان ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در اردیبل بازداشت و در تاریخ نهم آذرماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اردبیل آزاد شد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱۲ می۲۰۲۳