برگزاری دستکم پانزده تجمع اعتراضی همزمان با اعتصاب کارگران صنعت نفت در بوشهر

طی روزهای اخیر و روز دوشنبه یکم خردادماه، جمعی از بازنشستگان مخابرات استان های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمانشاه، مرکزی، اصفهان، خراسان رضوی، ایلام، همدان و گیلان به صورت جداگانه در مقابل ساختمان های مرکزی مخابرات این استان ها، شماری از مالباختگان رامک خودرو در مقابل ساختمان وزارت صنعت معدن و تجارت در تهران، جمعی از کارگران ابنیه فنی راه‌آهن قم در مقابل ساختمان استانداری و اداره کار این استان و گروهی از کارگران معدن سنگ آهن چادرملو در استان یزد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. علاوه براین، شماری از رانندگان اتوبوس های حمل و نقل معدن زغال سنگ طرزه در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان از جا به جایی کارگران خودداری کردند. از سوی دیگر، جمعی از جوانان جویای کار در مقابل شرکت نیشکر هفت تپه با تجمع در مقابل این شرکت، خواستار استخدام در این کارخانه شدند. همچنین، کارگران شرکت جهان پارس شاغل در پتروشیمی صدف در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان از فعالیت روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این تجمعات در شهرهای شهرکرد، زاهدان، اهواز، کرمانشاه، اراک، اصفهان، مشهد، ایلام، همدان و رشت صورت گرفته است.

این بازنشستگان معترض خواستار “اجرای کامل آیین نامه استخدامی ۸۹/۲۴، پرداخت کامل رفاهیات و دیگر معوقات مزدی و همچنین اجرای کامل بیمه تکمیلی و هزینه های درمان” هستند.

تجمع اعتراضی مالباختگان رامک خودرو در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه یکم خردادماه ۱۴۰۲، شماری از مالباختگان رامک خودرو دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع این شهروندان معترض، در مقابل ساختمان وزارت صنعت معدن و تجارت در تهران، صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارگران ابنیه فنی راه‌ آهن قم
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه یکم خردادماه ۱۴۰۲، شماری از کارگران ابنیه فنی راه‌آهن قم، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان استانداری و اداره کار این استان، دست به تجمع زدند.

این کارگران در اعتراض به اخراج گروهی از همکارانشان که از ۶ تا ۱۶ سال در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن قم که در زمینه نگهداری از خطوط ریلی مشغول به کار بودند، توسط کارفرما صورت گرفته است.

اعتصاب کارگران صنعت نفت
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه یکم خردادماه ۱۴۰۲، جمعی از کارگران شرکت جهان پارس شاغل در پتروشیمی صدف واقع در بوشهر در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب این کارگران در اعتراض به وعده های کارفرما مبنی بر افزایش حقوق ۵۰ درصدی صورت گرفته است.

اعتراض رانندگان اتوبوس های حمل و نقل معدن زغال سنگ طرزه
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه یکم خردادماه ۱۴۰۲، شماری از رانندگان اتوبوس‌های استیجاری واحد حمل و نقل معدن زغال سنگ طزره در دامغان که مسئولیت جابجایی کارگران را برعهده دارند، در اعتراض به پایین بودن دستمزد و مزایای دریافتی خود از جابجایی کارگران خود داری کردند.

یکی از رانندگان در این خصوص گفت: “حدودا ۱۴راننده استیجاری درمعدن زغال سنگ طزره از واحدهای شرکت البرز شرقی هستیم که حقوق و مزایایی که طبق قرارداد بابت دستمزد دریافت می‌کنیم کافی نیست و کفاف زندگی و حتی مخارج خودروهای ما را نمی‌دهد.”

تجمع اعتراضی جوانان جویای کار در مقابل شرکت نیشکر هفت تپه
به گزارش امتداد، جمعی از جوانان فاقد شغل ساکن در محدوده مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌ تپه، با تجمع در مقابل درب این شرکت، خواستار به کارگیری و استخدام در این کارخانه شدند.

بر اساس این گزارش، جوانان معترض از اهالی بومی این منطقه بوده و محل سکونت‌شان کمتر از ۵۰۰ متر با این شرکت فاصله دارد. از سوی دیگر، این جوانان از فرزندان بازنشستگان شرکت هفت‌تپه بوده و بر اساس عرف این کارخانه می‌توانند به عنوان جایگزین پدر خود مشغول به کار شوند.

تجمع اعتراضی کارگران معدن سنگ آهن چادرملو در استان یزد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جمعه بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، جمعی از کارگران معدن سنگ آهن چادرملو در استان یزد، در اعتراض به عدم رسیدگی مشکلات صنفی و تاخیر در دریافت حقوق خود، تجمع اعتراضی کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۲۳ می۲۰۲۳