شاهزاده رضا پهلوی: سپاه پاسداران باید سازمان تروریستی اعلام شود و هیچ مانع حقوقی در میان نیست

شاهزاده رضا پهلوی بامداد یکشنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر بار دیگر خواهان قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شد.

به‌‌نوشته شاهزاده رضا پهلوی، قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای حمایت از مردم ایران است که برای دستیابی به آزادی و دموکراسی مبارزه می‌کنند.

شاهزاده رضا پهلوی در ابتدای پیامی که بامداد یکشنبه منتشر شد نوشت گروهی از وکلا ایرانی و فرانسوی با تنظیم و ارسال گزارشی نشان داده‌اند که هیچ مانع قانونی برای افزودن نام سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا وجود ندارد.

به‌نوشته شاهزاده رضا پهلوی، محتوای این گزارش حقوقی پیشتر با مقام‌های دولتی چندین کشور اروپایی به‌اشتراک گذاشته شده است. او خواهان تجدیدنظر مقام‌های اروپایی در موضع کنونی‌ آن‌ها در قبال فعالیت‌ها سپاه پاسداران شد.

به‌نوشته شاهزاده رضا پهلوی، سپاه پاسداران نهادی نه در خدمت ایران و ایرانیان، بلکه به منظور تقویت دیکتاتوری حاکم شکل گرفته است.

شاهزاده رضا پهلوی در بخش پایانی پیام خود تاکید کرد که قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی منطبق با واقعیت و ماهیت این سازمان است و اقدامی در راستای حمایت از مردم ایران به‌شمار می‌رود که برای دستیابی به آزادی و دموکراسی مبارزه می‌کنند.

نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه‌های خود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک سازمان تروریستی معرفی کرده‌اند، اما تصمیم‌گیری نهایی بر عهده دولت‌ها و شورای وزیران اتحادیه اروپا است.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی،۱۱ ژوئن ۲۰۲۳