در زادروز پسر رنگین کمان ایران، مأموران امنیتی «پویا مولایی‌ راد» پسرعموی مادر کیان پیرفلک را به رگبار بستند

امروز یکشنبه ۲۱ خردادماه، در جریان برگزاری مراسم تولد ده سالگی و نخستین زادروز کیان پیرفلک که ۲۵ آبان ۱۴۰۱ با شلیک مستقیم مأموران جمهوری اسلامی به قتل رسید، مأموران حکومتی پویا مولایی‌ راد، پسرعموی ۲۱ ساله‌ی ماه‌منیر مولایی راد، مادر کیان را در مسیر مزار کیان در روستای پرچستان ایذه کشتند.

بر اساس خبرها در شبکه‌های اجتماعی، این مراسم با دخالت نیروهای امنیتی به درگیری کشیده شدو با بالا گرفتن تنش بین مردم و سرکوبگران، مأموران به سمت حاضران تیراندازی کردند.

خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه‌قضائیه کشته شدن یک مأمور پلیس و یک شهروند در جریان مراسم تولد کیان پیرفلک را تأیید کرده است.

در این گزارش ادعا شده «در حمله یک فرد ناشناس در شهرستان ایذه، یک مأمور کشته شد و فرد مهاجم نیز در تیراندازی ماموران پلیس مجروح و در بیمارستان فوت کرده است.» قوه قضائیه و مقامات جمهوری اسلامی در ارتباط با کشته شدن کیان پیرفلک و زخمی شدن میثم پیرفلک پدرش نیز ادعا کرده بودند که افرادی غیر از نیروی انتظامی و مأموران حکومت به آنها شلیک کرده است.

خبرگزاری میزان در توییتی نوشته است فردی با ماشین «تیبا» به صورت عمدی به یکی از کارکنان نیروی انتظامی به نام سروان محمد قنبری حمله کرده است.

پویا مولایی‌راد ۲۱ سال داشت. یکی از نزدیکانش می‌گوید: «در شوک هستیم. اصلاً نمی‌دانیم چه شد. با ماشین داشت می‌رفت روستا… مأموران ماشین را به رگبار بستند.»

گزارش شده است که در حال حاضر فضای ایذه در استان خوزستان به شدت امنیتی است. در بعضی نقاط شهر نیروهای امنیتی مستقر شده‌اند و اینترنت تقریباً قطع شده است.

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی با بیان اینکه «رژیم ضحاکی جوان دیگری را به قتل رساند» با خانواده‌های مولایی راد و پیرفلک ابراز همدلی کرده و نوشته است: «یاد و نام پویا مولایی‌ راد، این جوان میهن‌پرست بختیاری، جاودان شد؛ رژیم جوان‌کش اما جاودان نیست. این شرارت محض به اراده ملت ایران برخواهد افتاد و آمران و عاملان قتل کودکان و جوانان ایران محاکمه خواهند شد. این وعده‌‌ای ملی و خلل‌ناپذیر است. برای خانواده مولایی‌راد و پیرفلک آرزوی شکیبایی دارم.»

پست‌های پویا مولایی راد در حساب کاربری وی نشان می‌دهد که او جوانی آگاه و میهن‌دوست و عاشق طبیعت و آب و خاک خویش بوده است.

برگرفته ای از سایت کیهان لندن،۱۲ ژوئن ۲۰۲۳