تیم ملی والیبال ایران کوبا را در انتخابی المپیک شکست داد

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار از مرحله اول رقابتهای انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در حالی برابر کوبا به برتری رسید که دو ست اول را واگذار کرده بود تا در آستانه شکست تلخی قرار بگیرد.

مرحله نخست رقابتهای والیبال انتخابی المپیک توکیو از امروز آغاز و ۲۴ تیم برتر رنکینگ فدراسیون جهانی در شش گروه چهار تیمی رقابت خود را برای کسب سهمیه المپیک آغاز کردند. تیم ملی والیبال ایران با تیمهای کوبا، مکزیک و روسیه همگروه است که در نهایت یک تیم از هر گروه در مرحله نخست مسابقات راهی المپیک ۲۰۲۰ خواهد شد.

شاگردان ایگور کولاکوویچ در نخستین بازی این مرحله از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه سیبور آرنا سنپترزبورگ برابر تیم کوبا صف آرایی کردند و در پایان موفق شدند ۳ بر ۲ حریف خود را شکست دهند.
ایران و کوبا، برای اولین بار در تاریخ رقابتهای انتخابی المپیک به مصاف هم رفتند و در طول ۷ دوره گذشتهی این رقابتها تا به حال با هم دیداری نداشته اند. ایران و کوبا در مسابقات المپیک با هم یک دیدار داشته اند که در دور گروهی المپیک ۲۰۱۶ ریو بود و ملیپوشان والیبال ایران، سه بر صفر پیروز شدند. تیم ملی کوبا مدال برنز المپیک را در کارنامه دارد.

تیم ملی فردا از ساعت ۱۷:۳۰ در دومین دیدار این مرحله برابر تیم ملی مکزیک صف آرایی خواهد کرد.