افساد فی الارض؛ محمود مهرابی تفهیم اتهام شد

محمود مهرابی، شهروند بازداشتی محبوس در زندان دستگرد اصفهان توسط شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه از بابت اتهامات “افساد فی الارض” و “تبلیغ علیه نظام” تفهیم اتهام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود مهرابی تفهیم اتهام شد.

وکیل مدافع این شهروند بازداشتی در گفتگو با هرانا اظهار داشت: “آقای مهرابی که در بازداشتگاه الف-طا زندان دستگرد اصفهان بسر میبرد، اخیرا توسط شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه از بابت اتهامات افساد فی الارض و تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام شده است.”
وی با بیان اینکه موکلش در جریان اعتراضات سراسری به دلیل انتشار مطالبی از جمله دعوت مردم برای شرکت در اعتراضات بازداشت شده است، افزود: “تاکنون اجازه ورود قانونی بنده و همکارانم به پرونده داده نشده است.”

آقای مهرابی در رابطه با پرونده جاری، برای نخستین بار در تاریخ دوازدهم بهمن ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و نهایتا در تاریخ بیست و پنجم اسفندماه با تودیع وثیقه از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد. او ساعاتی بعد، مجددا توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در اصفهان بازداشت شد. یک منبع نزدیک به خانواده وی عنوان کرد که “بازداشت دوباره او به دلیل انتشار مطالب اعتراضی در شبکه های اجتماعی صورت گرفته است.”

محمود مهرابی شهروند ساکن اصفهان و مجرد، پیش از بازداشت در حوزه برق مشغول به فعالیت بود.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۲۷ ژوئن ۲۰۲۳