کمبود نان در شهرها و افزایش ۴۰ درصدی کمک هزینه نانوایان

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌‌های داخلی، نان در ایران با کمبود مواجه شده و مردم ساعات طولانی را برای تهیه نان در نانوایی‌ها سپری می‌کنند.

بر همین اساس سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان اعلام کرده که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کمک هزینه نانوایان از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافت.

خبرگزاری ایلنا نیز در گزارشی نوشت که در مرحله سوم شناورسازی سهمیه آرد نانوایان سهمیه آرد یارانه‌ای نانوایان کاهش پیدا کرد.

محمد جلال، مجری طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان درباره طولانی شدن صفوف خرید نان گفته است که فصل برداشت در کشاورزی و افزایش تقاضا باعث کمبود نان شده است.

در همین رابطه خبرگزاری «فارس»، سوم تیرماه در گزارشی نوشته بود که اغلب شهروندان سربیشه‌ای گلایه‌شان از کمبود نان و صفوف طولانی نانوایی‌هاست طوری که به دلیل کمبود نان مجبورند ساعت‌ها در صف‌های طویل نانوانی ایستاده یا از این نانوایی‌ به‌ آن نانوایی رفته تا شاید نانی گیرشان بیاید.

این خبرگزاری در ۱۰ خرداد ماه نیز از سیاست‌های دولت در حوزه نان انتقاد کرده و نوشته بود که یکسال بعد از اجرای طرح هوشمند سازی و اصلاح پرداخت یارانه آرد و نان، تهیه آسان نان و کیفیت آن به یکی از دغدغه‌های مردم استان قزوین تبدیل شده است.

خبرگزاری «ایرنا» نیز در هشتم خرداد ماه در گزارشی از ارومیه نوشته بود که کاهش سهمیه آرد در آذربایجان غربی و تشکیل صف‌ مقابل نانوایی‌ها موضوعی بود که اغلب افراد بویژه روستاییان و قشر غیر مرفه جامعه که قوت قالب‌شان نان است را درگیر کرده و هنوز این معضل بدون رهگشایی در سطح استان از جمله شهر ارومیه قابل مشاهده است.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی،۳ جولای  ۲۰۲۳