دستکم ۹ تجمع اعتراضی برگزار شد

روز سه شنبه سیزدهم تیر ماه، جمعی از بازنشستگان در شهرهای کرمانشاه، یزد، ممسنی، سنندج، قزوین و اردبیل، شماری از کارکنان نظام بانکی کشور در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در محدوده محل کار خود و گروهی از شهروندان ساکن روستاهای اطراف شرکت پتروشیمی دهدشت در مقابل درب ورودی این شرکت، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع بازنشستگان معترض در مقابل ساختمان های استانداری و صندوق بازنشستگی کشوری در شهرهای کرمانشاه، یزد، ممسنی، سنندج، قزوین و اردبیل، برگزار شد.

این افراد خواستار “همسان سازی حقوق بازنشستگان بر اساس نود درصد شاغل همتراز” هستند.

تجمع اعتراضی کارکنان نظام بانکی کشور در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه سیزدهم تیر ماه، شماری از کارکنان نظام بانکی کشور، در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی واقع در تهران دست به تجمع زدند.

تجمع کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه سیزدهم تیر ماه، جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در محدوده محل کار خود، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این کارگران نسبت به “عدم اجرای صحیح و بازنگری طرح طبقه‌ بندی مشاغل” اعتراض دارند.

تجمع اعتراضی ساکنین روستاهای اطراف دهدشت
به گزارش افتو خبر، امروز سه شنبه سیزدهم تیر ماه، جمعی از شهروندان ساکن روستاهای اطراف شرکت پتروشیمی دهدشت، در اعتراض به مشکلات معیشتی، استخدام نیروهای نزدیک به نماینده و عدم استفاده از نیروهای محلی، در مقابل درب ورودی این شرکت دست به تجمع زدند.

یکی از شهروندان حاضر در این تجمع اظهار داشت: “در شرایطی که اکثریت جوانان تحصیل کرده روستاهای ما بیکار هستند و با مشکلات معیشتی دست‌ و‌ پنجه نرم می‌کنند؛ نزدیکان نماینده بدون توجه به این مسئله نیروهایی را از سایر نقاط مختلف مشغول به کار می‌کنند. به دلیل شدت آلایندگی پتروشیمی می بایست طبق قانون اولویت جذب با اهالی منطقه باشد اما به این امر توجه نشده است.”

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۵ جولای ۲۰۲۳