تایید حکم ۵ سال زندان داود رضوی، عضو سندیکای شرکت واحد

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، روز یکشنبه ۱۸ تیر، از تایید حکم ۵ سال زندان داود رضوی، عضو بازنشسته این سندیکا در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

به نوشته سندیکای شرکت واحد، وکیل مدافع رضوی در تماس با خانواده او اعلام کرد «سه شنبه ۶ تیرماه لایحه اعتراض نسبت به حکم ناعادلانه علیه این کارگر زندانی تقدیم دادگاه تجدید نظر شد. اما در تاریخ ۱۱ تیرماه ابلاغیه‌ای ارسال و در آن نوشته شده بود که پرونده به شعبه ۳۶ برای بررسی و رسیدگی فرستاده و حکم ۵ سال حبس تعزیری علیه داود رضوی عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شده است.»

سندیکای کارگران‌شرکت‌ واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تایید حکم زندان این عضو خود را به شدت محکوم کرده و گفته داود رضوی به عنوان یک‌کارگر و عضو هیات مدیره ی سندیکا، تنها «جرمش» دفاع از حقوق اولیه کارگران است.

این سندیکا با بیدادگاه خواند محاکم قضایی جمهوری اسلامی گفته است: «یادمان نخواهد رفت که با زیر پا گذاشتن حتی قوانین خودتان دادگاه تجدید نظر یک کارگر زندانی را به این سرعت و تعجیل و بدون هیچگونه تخفیفی برگزار می کنید، اما پرونده اختلاس گرهای «خودی» سال ها به طول می‌انجامد تا «بررسی» گردد و در نهایت یا تبرئه می‌شوند و یا با وجود احکام ظاهری مدام‌در بیرون از زندان به سر می‌برند.»

سندیکای کارگران‌شرکت‌ واحد خواستار آزادی بی قید و شرط داود رضوی و همچنین دیگر اعضای زندانی خود از جمله حسن سعیدی و رضا شهابی و سایر فعالین کارگری و معلمی و‌ مدنی شده و تاکید کرده است که اگر در ایران دادگاه تجدید نظر به طور مستقل و‌ عادلانه‌ وجود داشت، رضوی باید تبرئه و‌ آزاد می‌شد.

داود رضوی، کارگر بازنشسته شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ۱۵ مهر ۱۴۰۱ به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد و از آن زمان در زندان حبس شده است.

برگرفته از سایت ایران وایر،۱۰ جولای ۲۰۲۳