دستکم هفت تجمع اعتراضی برگزار شد

روز دوشنبه بیست و ششم تیرماه، شماری از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان شرکت مخابرات در شهرهای اهواز، ساری، مشهد، سنندج و کرمانشاه، جمعی از خریداران خودروی لاماری در مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران و شماری از مالکان اراضی سفیدار موسوم به کوه سیاه در مقابل ساختمان دادگستری شهرستان رباط کریم تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز دوشنبه بیست و ششم تیرماه ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان مخابرات استان های خوزستان، مازندران، خراسان رضوی، کردستان و کرمانشاه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمعات که در مقابل ساختمان شرکت مخابرات در شهرهای اهواز، ساری، مشهد، سنندج و کرمانشاه برگزار شد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این بازنشستگان از جمله اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی صورت گرفت.

تجمع اعتراضی خریداران خودروی لاماری در تهران
به گزارش تسنیم، امروز دوشنبه بیست و ششم تیرماه ۱۴۰۲، جمعی از خریداران خودروی لاماری با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گفته معترضین، این خریداران در مرحله نخست اقدام به خرید خودروی لاماری کردند. در آن مقطع قیمت این محصول یک میلیارد و ۹۴ میلیون تومان بود اما شورای رقابت به واسطه آن که از ۱۱ بهمن ماه به موضوع قیمت گذاری خودروهای مونتاژی ورود پیدا کرده بود باید قیمت های جدید را اعلام می کرد تا مشتریان براساس قیمت های جدید شورای رقابت نسبت به واریز وجه اقدام کند.

در این گزارش آمده است؛ در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه، شورای رقابت قیمت خودروی لاماری را به واسطه عدم دریافت اطلاعات کافی اعلام نکرد و همین امر باعث شد تا مشتریان این خودرو بلاتکلیف بمانند و درگیر اقدام خودسرانه شرکت آرین موتور شوند. به نحوی که شرکت به صورت خودسرانه و بدون مجوز شورای رقابت قیمت این محصول را یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و مشتری ملزم بود برای تکمیل پرونده خود تمام وجه را به شرکت واریز کند.

در حال حاضر که شورای رقابت برای دومین بار اقدام به اعلام قیمت خودروهای مونتاژی کرده است برای محصول لاماری قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را در نظر گرفته است و بر همین اساس خریداران این خودرو امروز با تجمع روبروی وزارت صمت خواستار پیگیری شکایت خود شدند. آنها معتقدند شرکت از آنها حدود ۴۶۲ میلیون تومان هزینه اضافی دریافت کرده و باید این مبلغ را به آنها برگرداند.

تجمع اعتراضی مالکان اراضی سفیدار موسوم به کوه سیاه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه بیست و ششم تیرماه ۱۴۰۲، جمعی از مالکان اراضی سفیدار موسوم به کوه سیاه در مقابل ساختمان دادگستری شهرستان رباط کریم تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، این تجمع در اعتراض به عدم ابطال سند منابع طبیعی که چندماه پیش رای ابطال ادعای منابع طبیعی را صادر کرده است، برگزار شد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱۸ جولای ۲۰۲۳