حمله اسرائیل به انبارهای حزب‌الله در حومه دمشق

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در بیستمین حمله اسرائیل در سال جاری میلادی به سوریه، انبارهای گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که تحت حمایت جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند، هدف گرفته شد.

کمی پیش از سازمان دیده‌بان حقوق بشر، خبرگزاری دولتی سوریه از یک حمله هوایی دیگر اسرائیل از سمت بلندی‌های جولان به حومه دمشق خبر داد.

بر اساس گزارش سانا (خبرگزاری رسمی سوریه)، این حمله در اولین دقایق روز چهارشنبه ۲۸ تیر رخ داد و در نتیجه آن، دو سرباز زخمی شدند و خسارت‌های مادی برجا ماند.

طبق این گزارش، پدافند هوایی سوریه بیشتر موشک‌های شلیک شده را رهگیری کرد.

همچنین خبرگزاری دولتی سوریه عکس‌ها و فیلم‌هایی را منتشر کرد که به عنوان عملیات رهگیری موشک معرفی شده است.

سانا که به نقل از یک منبع نظامی گزارش داده، دقیقا مشخص نکرد مواضع هدف گرفته شده چه مواضعی بودند اما به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، این حملات مواضع نظامی را در نزدیکی فرودگاه در شهر الدیماس و بزرگراه بیروت-دمشق در غرب پایتخت سوریه، در منطقه صبوره هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در این مکان اعضای لشکر چهارم، واحد نیروهای ویژه ارتش سوریه مستقر هستند.

این سازمان غیردولتی که به شبکه گسترده‌ای از منابع در کشور جنگ‌زده سوریه دسترسی دارد، افزود که این حملات انبارهای حزب‌الله، گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی را هدف قرار دادند که باعث آتش‌سوزی شد اما تلفاتی گزارش نشده است.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، اسرائیل در اوایل ماه جاری، سایت‌ها و انبارهای مهمات حزب‌الله را در حومه شمال شرقی حمص (مرکز) نیز هدف قرار داده بود.

در نتیجه آن حمله، یکی از اعضای سپاه پاسداران کشته شد و چهار نفر دیگر مجروح شدند.

به گفته همین منبع، اسرائیل همچنین یک پایگاه پدافند هوایی در قادموس در استان طرطوس را هدف قرار داده است.

از زمان شروع جنگ داخلی در سوریه در ۱۲ سال پیش، اسرائیل صدها حمله هوایی علیه مواضع رژیم بشار اسد و همچنین نیروهای جمهوری اسلامی و حزب‌الله، متحدان دمشق انجام داده است.

اسرائیل به ندرت در مورد این حملات به صورت موردی اظهار نظر می کند.

برگفته ای از سایت ایران امروز،۱۹ جولای ۲۰۲۳