شرکت هواپیمایی سعودی رشد ۵۲ درصدی در پروازهای بین‌المللی ثبت کرد

«سعودیا» (Saudia)، شرکت هواپیمایی ملی عربستان سعودی،  با ثبت ۷.۴ میلیون مسافر در نیمه اول ۲۰۲۳، شاهد رشد ۵۲ درصدی مسافران بین‌المللی خود بود.

به گزارش عرب‌نیوز، شرکت هواپیمایی سعودی در شش ماه اول سال جاری میلادی ۳۷ هزار و ۶۰۰ پرواز بین‌المللی انجام داد که از رشد ۳۰ درصدی در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته حکایت دارد. این افزایش ناشی از آن است که پروازهای این شرکت هواپیمایی با پرچم عربستان سعودی، به چهار قاره جهان گسترش یافته است.

شرکت هواپیمایی سعودی در آخرین گزارش خود برای نیمه اول سال ۲۰۲۳، اعلام کرد که حجم زمانی پروازهای بین‌المللی‌اش به ۱۸۰ هزار و ۷۰۰ ساعت  رسیده که در قیاس با  دوره‌های قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

این شرکت در گزارش خود همچنین اعلام کرد که با ۴۷ هزار و ۷۰۰ پرواز، شش میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر را در مسیرهای داخلی جابه‌جا کرده است.

شرکت هواپیمایی ملی عربستان سعودی در نیمه اول ۲۰۲۳، در مجموع ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر را در مسیرهای داخلی و بین‌المللی جابه‌جا کرده است که نشان‌دهنده افزایش ۲۴ درصدی در قیاس با مدت مشابه سال گذشته است.

شرکت هواپیمایی سعودی در همین حال اعلام کرد که با گذراندن دهمین ممیزی ایمنی عملیاتی خود از جانب انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی، موفق شده است با ۱۱ پله ارتقا، به جایگاه بیست‌و‌سوم در رتبه‌بندی موسسه تحقیقاتی اسکای ترکس (Skytrax) دست یابد که بهترین خطوط هوایی جهان را معرفی می‌کند.

عربستان سعودی اعلام کرده است که قصد دارد تا ۲۰۳۰ میلادی ترافیک سالانه مسافر خود را به ۳۳۰ میلیون نفر برساند و بیش از ۲۵۰ مقصد را در ۲۹ فرودگاه به یکدیگر متصل کند و از این رو، به توسعه خطوط هوایی مبادرت کرده است.

با اینکه هنوز چند ماه بیشتر از افتتاح شرکت هواپیمایی جدید عربستان سعودی به نام «ریاض‌ایر» نمی‌گذرد، به گفته خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، این کشور در نظر دارد خطوط هواپیمایی بیشتری راه‌اندازی کند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ریاض‌ایر به رقیبی جدی برای خطوط هواپیمایی مطرح منطقه‌، از جمله ترکیش ایرلاینز، قطر ایرویز، امارات و اتحاد‌ تبدیل شود که سالانه صدها میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۲۴ جولای ۲۰۲۳