دستکم ۹ تجمع اعتراضی برگزار شد

روز یکشنبه پانزدهم مردادماه، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان مقابل ساختمان ادارات تامین اجتماعی شهرهای اهواز، شوش، شوشتر، کرمانشاه و دزفول دست به تجمع زدند. همچنین جمعی از بازنشستگان فولاد مقابل ساختمان مرکزی صندوق بازنشستگی فولاد کشور واقع در تهران، گروهی از کارگران کارخانه نساجی بروجرد در محوطه این شرکت، جمعی از کشاورزان شهرستان شادگان مقابل ساختمان سازمان آب و برق این شهرستان و شماری از کارکنان شرکت نفت و گاز کارون با برگزاری تجمعاتی اعتراضی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این بازنشستگان، در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد در تهران
به گزارش شورای بازنشستگان کشور، امروز یکشنبه پانزدهم مردادماه، شماری از بازنشستگان فولاد مقابل ساختمان مرکزی صندوق بازنشستگی فولاد کشور در تهران در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت نفت و گاز کارون
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه پانزدهم مردادماه، گروهی از کارگران حفاظتی و حراستی شرکت نفت و گاز کارون دست به تجمع زدند.

گفته میشود، این کارکنان معترض خواستار توجه مسئولان برای تبدیل وضعیت و ورود به ساختار سازمانی بعد از ۱۵ سال هستند.

یکی از کارکنان حاضر در این تجمع اظهار داشت: “۲۲۴ نفر از پرسنل حراستی شرکت نفت و گاز کارون و ۱۴۴ نفر از پرسنل در قالب پیمان امنیتی خطوط لوله نفت و گاز به مدت ۱۵ سال به صورت حجمی مستمر در حال فعالیت بوده‌اند و تاکنون مجاز به تعیین ساختار سازمانی و ورود به سامانه نیروهای ارکان ثالث شرکت نفت نشده‌اند.”

لازم به ذکر است این دومین روز تجمع کارگران حفاظتی و حراستی شرکت نفت و گاز کارون در این شهر است.

تجمع اعتراضی کارگران نساجی بروجرد
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه پانزدهم مردادماه، تعدادی از کارگران نساجی بروجرد دست از کار کشیده و در محوطه شرکت تجمع کردند.

یکی از این کارگران با بیان اینکه در این واحد نساجی بیش از هزار کارگر شاغل هستند که از این میان حدود ۲۵ نفر با سوابق ۱۸ تا ۲۵ سال اجازه ورود به محل کار خود را ندارند، افزود: ما خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و بازگشت به کار همکاران تعدیلی خود هستیم.

این کارگر افزود: از ابتدای سال چندین بار خطوط تولید کارخانه متوقف شد به همین دلیل پرداخت حقوق کارگران به تاخیر افتاد که در ادامه؛ کارگران به دلیل نگرانی از وضعیت کارخانه اعتراض کردند و در این میان کارفرما بجای چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات کارخانه اقدام به اخراج ۲۵ نفر کرد درحالی که آنها هیچ دخالتی در اعتراضات کارگران در کارخانه نداشتند.

به گفته یکی دیگر از کارگران، مهمترین موضوع حال حاضر نساجی بروجرد دخالت برخی نمایندگان شهرستان بروجرد در امور داخلی و مدیریتی کارخانه نساجی بروجرد است که باعث ایجاد دو دستگی شده است.

تجمع اعتراضی کشاورزان شادگان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه چهاردهم مردادماه، جمعی از کشاورزان شهرستان شادگان مقابل ساختمان سازمان آب و برق این شهرستان دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به قطع آب از روستاها و زمین های کشاورزی این شهرستان صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۷ اگوست ۲۰۲۳