اختصاص بودجه‌های میلیاردی و وام‌های بدون سود به راهپیمایی اربعین

رییس شورای شهر تهران از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری به راهپیمایی اربعین خبرداده و «ابراهیم رئیسی»، رییس‌جمهور هم دستور داده به زائران اربعین، وام قرض‌الحسنه پرداخت شود.

براساس گزارش روز یکشنبه۲۹مرداد رسانه‌های ایران، «مهدی چمران»، رییس شورای اسلامی شهر تهران، بودجه شهرداری تهران برای مراسم پیاده‌روی اربعین را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرده است.

رییس شورای شهر تهران بدون ارائه جزییات گفته: «هر یک از شهرداری‌های مناطق در یکی از نقاط مرزی ایران و عراق مستقر خواهند شد تا آسایش و آرامش زائران فراهم شود.» به گفته چمران، مدیران شهرداری مناطق تهران نیز «بیشتر در مناطق مرزی حضور خواهند یافت.»

هم‌زمان ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور حکومت ایران نیز در جلسه هیات دولت به رییس بانک مرکزی ایران دستور داد تا به زائران اربعین وام‌های بدون سود (قرض الحسنه) پرداخت شود.

حکومت جمهوری اسلامی در آستانه سالگرد قتل حکومتی «مهسا[ژینا]امینی» در پی بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی از راهپیمایی اربعین است و در این راستا، مبالغ کلانی از بودجه عمومی را به این اقدام تبلیغاتی اختصاص داده است.

پیش‌از این روزنامه «تعادل»، به نقل از «مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی نوشته بود که برای مراسم اربعین امسال ۳ هزار میلیارد تومان منابع درنظر گرفته شده است.

«محمدرضا فرزین»، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی هم پنجشنبه۱۲مرداد، اعلام کرده بود به هر فردی که برای مناسبت اربعین از ایران به عراق برود، «تا ۲۰۰ هزار دینار» ارز اختصاص می‌دهد.

گمرک ایران نیر در روز ۲۱مرداد در بخشنامه‌ای، سهمیه کالاهای اساسی مورد نیاز موکب‌ها در ایام اربعین به تفکیک سهمیه استان‌ها را ابلاغ کرد و براساس آن، بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن مواد غذایی و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین به عراق منتقل خواهد شد.

گزارش‌های نیز از کمیاب شدن بلیط پروازهای داخلی در ایران به‌علت اختصاص ظرفیت هواپیمایی کشور به زائران اربعین منتشر شده است.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۲۱ اگوست ۲۰۲۳